طراحی مراکز تخصصی قرآنی در بسیج
کد خبر: 4015893
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
حجت‌الاسلام رضایی خبر داد:

طراحی مراکز تخصصی قرآنی در بسیج

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین ضمن تشریح بخشی از برنامه‌های قرآنی هفته بسیج گفت: با وجود پیگیری برنامه‌های حفظ قرآن در پایگاه‌ها و دارالقرآن‌های بسیج، یک برنامه و نقشه راه تکمیلی برای این کار تهیه شده است که بر اساس آن مراکز تخصصی قرآنی نیز شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احسان رضایی معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین

حجت‌الاسلام والمسلمین احسان رضایی، معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین، در حاشیه جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد برنامه‌های قرآنی هفته بسیج، به اجرای پویش قلب‌های نورانی اشاره کرد و گفت: در این پویش که به مناسبت این هفته طراحی شده است، شاهد تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن کریم با هدف تحقق انس عمومی جامعه با قرآن خواهیم بود.

وی افزود: مخاطبان برای حضور در این پویش با ارسال عدد «یک» به سرشماره‌ای که به این منظور در نظر گرفته شده است (660005) می‌توانند مشارکت داشته باشند و ارسال هر پیامک به منزله تلاوت یک صفحه از قرآن کریم خواهد بود. ‌به این ترتیب شرکت‌کنندگان پویش در ثواب یک دور تلاوت قرآن کریم شریک خواهند شد. این طرح برای شروع هفته بسیج در نظر گرفته شده بود.

وی به اجرای مسابقات قرآن بسیج اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری این مسابقات انجام شده و امیدواریم شاهد اجرای آن باشیم، در کنار این مسابقات برنامه‌ریزی‌ برای اجرای رویدادهای مختلف قرآنی صورت گرفته است و پیش‌بینی می‌کنم در ماه‌های پیش رو خبرهای قرآنی خوبی از بسیج شنیده شود.

رضایی همچنین به برگزاری ۵۰۰ محفل انس با قرآن در نواحی مختلف بسیج اشاره و اظهار کرد: پیش‌بینی شده است در هر ناحیه از نواحی مقاومت بسیج، میزبان یک محفل قرآنی باشیم. با توجه به اهداف بسیج یک سری مسابقات قرآن نیز با هدف انس و تدبر در آیات به خصوص آیات جهاد و مقاومت طراحی شده است که به صورت مجازی برپا می‌شود. این رویداد با محوریت جزء ۲۱ قرآن کریم و با مشارکت دارالقرآن‌های بسیج کشور اجرا خواهد شد.

معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین درباره برنامه‌های بسیج برای ورود به بحث محقق ساختن مطالبات مقام معظم رهبری در زمینه حفظ قرآن و وعده‌های قبلی گفت:‌ برنامه‌های حفظ قرآن کریم در حال حاضر در سطح پایگاه‌ها و دارالقرآن‌های بسیج پیگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: با وجود این فعالیت‌ها یک برنامه تکمیلی و یک نقشه راه تکمیلی برای این کار تهیه شده است که بر اساس آن مراکز تخصصی قرآنی بسیج شکل خواهند گرفت. با این وجود تلاش ما بر این است پس از اجرایی شدن فعالیت‌ها یا در آستانه اجرایی شدن آنها اطلاع‌رسانی کنیم تا درگیر وعده‌هایی نشویم که زمان تحقق آنها مشخص نباشد.

رضایی در پایان تصریح کرد: در این حوزه برنامه‌های منسجم و مفصلی تهیه شده است و امیدواریم طی جلسه‌ای با اصحاب رسانه و در اسرع وقت نسبت به آنها اطلاع‌رسانی کنیم.

انتهای پیام
captcha