جو امنیتی قدس اشغالی در آستانه راهپیمایی پرچم
کد خبر: 3977751
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴

جو امنیتی قدس اشغالی در آستانه راهپیمایی پرچم

در آستانه برگزاری راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی، منطقه باب العامود و خیابان‌های منتهی به آن شاهد حضور سنگین نظامیان صهیونیست بوده و تعدادی از جوانان فلسطینی حاضر در این منطقه نیز مورد ضرب شتم قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل، ده‌ها تن از جوانان فلسطینی را که در صحن باب العامود در قدس اشغالی گرد آمده بودند، از این محل خارج کردند. این اقدام به منظور آماده‌سازی شرایط برای برگزاری راهپیمایی پرچم از سوی شهرک‌نشینان و صهیونیست‌های افراطی است. در این میان گروه‌های مقاومت نیز وعده داده‌اند که پاسخ این اقدام اسرائیل را خواهند داد.

گزارش شده است که نظامیان اشغالگر برخی از این جوانان را مورد ضرب و شتم قرار داده و همچنین پلیس اسرائیل نیز به منظور جلوگیری از ورود فلسطینیان به این منطقه، اقدام به نصب موانع فلزی در مبادی ورودی آن کرده است.

علاوه بر این، خیابان‌های سلطان سلیمان، نابلس و مصراره نیز که منتهی به منطقه باب العامود می‌شود، شاهد حضور سنگین پلیس رژیم صهیونیستی است.

وزارت امنیت دولت جدید رژیم صهیونیستی، برگزاری راهپیمایی پرچم را تائید کرده است. این راه‌پیمایی منتهی به منطقه باب العامود خواهد شد که راه‌های ورودی به آن برای فلسطینیان مسدود شده است.

صبح امروز نیز 20 شهرک‌نشین که یهودا گلیک، راست‌گرای افراطی نیز در بین آن‌ها بود، به مسجدالاقصی یورش بردند.

گروه‌های مقاومت در نوار غزه، مردم را به برگزاری تظاهرات گسترده در محکومیت راهپیمایی پرچم دعوت کرده و تأکید کرده‌اند که در این زمینه تمام گروه‌های مقاومت در یک صف واحد قرار دارند. علاوه بر این، امروز در منطقه حصار امنیتی بین نوار غزه و اسرائیل، یک جوان فلسطینی در بخش جنوبی نوار با گلوله نظامیان صهیونیست مجروح شد.

انتهای پیام
captcha