حماس: صهیونیست‌ها از بیم مقاومت جرئت تعرض به مسجد‌الاقصی را ندارند
کد خبر: 3977840
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
تازه‌ترین اخبار از فلسطین؛

حماس: صهیونیست‌ها از بیم مقاومت جرئت تعرض به مسجد‌الاقصی را ندارند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی راهپیمایی پرچم دیروز را به شکل نمادین و بدون جرات برای تعرض به مسجد الاقصی برگزار کرد و حمله بامداد امروز به نوار غزه هم تلاش ناکام برای توقف حمایت مقاومت از اهالی بیت‌المقدس است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، جمعی از شهرک‌نشینان صهیونیست روز گذشته، 25 خرداد پس از کش و قوس فراوان در داخل رژیم صهیونیستی بر سر برگزاری راهپیمایی پرچم در قدس این راهپیمایی را تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار کردند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی با در دست داشتن پرچم‌های رژیم صهیونیست تا منطقه باب العامود قدس رفتند، اما بدون رفتن به سمت مسجد الاقصی آنجا را به سمت باب الخلیل ترک کردند.

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس در این خصوص در گفت‌وگو با شبکه المیادین گفت: رژیم صهیونیستی تلاش داشت با برپایی راهپیمایی پرچم اعتبار از دست رفته شهرک‌نشینان صهیونیست را بازگرداند.

وی افزود: مقاومت فلسطین ملت فلسطین را با همه طیف‌های آن در میدان و جغرافیای فلسطین متحد کرد.

القانوع بحران‌هایی که رژیم اشغالگر با آن روبه‌روست، یکی از ثمرات نبرد سیف القدس دانست و گفت: رژیم اشغالگر تلاش داشت با تصویب برپایی راهپیمایی پرچم آن هم در آرامش و بدون تحریک مقاومت فقط نمایشی داده باشد و تصاویری از آن منتشر شود.

سخنگوی حماس با تأکید بر اینکه مقاومت و ملت فلسطین در نبرد همه جانبه با رژیم اشغالگر صهیونیستی به سر می‌برد، گفت: باید آتش درگیری در همه مناطق شعله‌ور شود و مقاومت مردمی علیه اشغالگری در کرانه باختری ادامه دارد.

القانوع تأکید کرد: پایان یافتن راهپیمایی پرچم به معنای پایان یافتن جرایم رژیم صهیونیستی نیست و برپایی این راهپیمایی هم به معنای مشروعیت آن نیست.

تغییر مسیر راهپیمایی پرچم یعنی تسلیم در برابر اراده مقاومت

اسماعیل رضوان، یکی از مقامات ارشد حماس در گفت‌وگو با شبکه المسیره گفت: رهبران مقاومت در غزه و لبنان و محور مقاومت تأکید کردند که تعرض به مسجدالاقصی به معنای جنگی منطقه‌ای است و دشمن باید این معادله را بفهمد.

وی افزود: اگر دشمن از خطوط قرمز گذشته بود و هر گونه تعرضی به مسجدالاقصی می‌کرد، هر احتمالی وارد بود.

رضوان تأکید کرد: تغییر مسیر برپایی راهپیمایی پرچم و دور شدن آن از مسجدالاقصی و بخش قدیمی قدس و محله‌های اسلامی قدس نماد تسلیم شدن اشغالگران در برابر اراده مقاومت است.

این مقام ارشد حماس تأکید کرد: هر گونه تعرضی به مسجدالاقصی با همه اشکال مقاومت روبه‌رو خواهد شد و همه گزینه‌ها روی میز است.

او تعرض به اهالی قدس و مسجدالاقصی را تعرض به مقاومت خواند و گفت: مقاومت به همه این تجاوزگری‌های دشمن پاسخ خواهد داد.

رضوان تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم قواعد درگیری که در نبرد سیف‌القدس تثبیت شد، تغییر کند و به نظر می‌رسد که دشمن از تحولات اخیر درس عبرت نگرفته است.

این مقام حماس گفت که رژیم صهیونیستی کاملاً در برابر ادامه جرایم خود و اقدامات تحریک آمیز علیه اهالی قدس و به خصوص در محله‌های الشیخ جراح و حی سلوان و بطن الهوی مسئول خواهد بود.

تثبیت معادله بازدارندگی و تغییر قواعد درگیری در نبرد سیف القدس

فوزی برهوم، یک سخنگوی دیگر حماس نیز گفت: مواضع شجاعانه مقاومت فلسطین و تصمیم‌های قاطع آن رژیم اشغالگر را وادار کرد که مسیر راهپیمایی پرچم را تغییر داده و به دور از مسجدالاقصی برگزار کند.

وی افزود: تغییر مسیر هواپیماهای مسافربری رژیم صهیونیستی و همچنین تقویت گنبد آهنین در مرز با غزه تأکیدی بر تثبیت معادله بازدارندگی است که نبرد سیف‌القدس بر رژیم اشغالگر تحمیل کرد و توانست قواعد درگیری جدیدی را بر دشمن تحمیل کند.

او از اهالی قدس، غزه و سرزمین‌های اشغالی 48 و مناطق مختلف کرانه باختری که روز سه شنبه برای اعلام خشم ملت فلسطین و دفاع از قدس و مسجدالاقصی به خیابان‌ها آمدند، قدردانی کرد.

در حملات نظامیان صهیونیست به فلسطینیان خشمگین در مناطق مختلف کرانه باختری ده‌ها فلسطینی به ضرب گلوله پلاستیکی یا گاز اشک‌آور زخمی شدند.

تلویزیون «کان» رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل به دنبال برگزاری راهپیمایی پرچم با ارسال دو پیام برای تشکیلات خودگردان و اردن تأکید کرد که به دنبال تشدید تنش در قدس نیست.

هلال احمر فلسطین آمار مجروحین فلسطینی در حملات دیروز عصر نظامیان صهیونیست به آنها در بخش قدیمی قدس به 33 نفر رسیده است.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه

رژیم صهیونیستی همچنین بامداد امروز با نقض آتش‌بس در نوار غزه دو منطقه را هدف بمباران قرار داد.

منطقه معن در شرق استان خان‌یونس در جنوب نوار غزه سه مرتبه با هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی هدف گرفته شد و به دنبال آن جنگنده‌های صهیونیستی نیز دو مرتبه همین موضع را بمباران کردند.

خیابان 10 محله الزیتون در جنوب شهر غزه نیز سه مرتبه با پهپادهای صهیونیستی هدف گرفته شد و به دنبال آن جنگنده‌های این رژیم هم دو مرتبه آنجا را بمباران کردند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای ادعا کرد که جنگنده‌های این رژیم مواضع نظامی حماس در استان خانیونس و شهر غزه را در پاسخ به پرتاب بالن‌های آتش زا به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در مرز با نوار غزه هدف گرفته است.

حماس: حمله هوایی اسرائیل تلاش ناکام برای توقف همبستگی مقاومت با اهالی قدس

در همین حال حماس تأکید کرد که حمله هوایی امروز رژیم صهیونیستی به غزه تلاشی ناکام برای توقف همبستگی با ملت فلسطین و مقاومت آن در شهر بیت المقدس است.

حازم قاسم، سخنگوی حماس گفت: رژیم اشغالگر تلاش داشت بر وضعیت سردرگمی بی سابقه این رژیم در برپایی راهپیمایی پرچم سرپوش گذارد.

وی افزود: حمله رژیم صهیونیستی به غزه تلاشی ناکام برای توقف همبستگی با ملت فلسطین و مقاومت آن در بیت المقدس است، اما ملت و مقاومت قهرمان ما همچنان مدافع حقوق و مقدسات خود باقی می‌ماند تا اشغالگران را از همه سرزمین خود بیرون کند.

بازداشت شهروندان فلسطینی در کرانه باختری

نظامیان رژیم اشغالگر سحرگاه و صبح امروز چهارشنبه نیز با حمله به خانه های فلسطینیان در مناطق مختلف کرانه باختری شش شهروند فلسطینی را بازداشت کردند.

از جمله بازداشتی‌ها سه آزاده فلسطینی از جمله دو استاد دانشگاه هستند.

انتهای پیام
captcha