ارسال بیش از ۴۰۰۰ اثر به دبیرخانه مجازی جشنواره نسیم قدر
کد خبر: 3953051
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰

ارسال بیش از ۴۰۰۰ اثر به دبیرخانه مجازی جشنواره نسیم قدر

دبیر نخستین جشنواره مجازی نسیم قدر از ارسال بیش از ۴ هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: در صدد هستیم این جشنواره در سال آینده به صورت کشوری برگزار کنیم.

ارسال بیش از ۴۰۰۰ اثر به دبیرخانه مجازی جشنواره نسیم قدربه گزارش ایکنا از مازندران، صفا رنجبر، دبیر نخستین جشنواره مجازی نسیم قدر   شامگاه، ۲۰ بهمن در آئین اختتامیه نخستین جشنواره مجازی نسیم قدر که در مجتمع فرهنگی حر شهرستان قائمشهر برگزار شد، گفت: نخستین جشنواره سراسری نسیم قدر استان مازندران در اواخر فروردین ماه با محوریت قران کریم و معارف در بخش‌های فرهنگی، هنری، ادبی، رسانه‌ای و بخش ویژه کتاب‌خوانی به‌همراه بخش‌های تخصصی در ۳۰ رشته طراحی شد.آیین اختتامیه نحستین جشنواره مجازی قرآن کریم ومعارف اسلامی (نسیم قدر) امروز جمعه با حضور برگزیدگان و مسئولین در مسجد قایم قایمشهر برگزار شد.

وی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره در بخش‌های مختلف قرائت قرآن کریم، دعاخوانی و مدیحه سرایی در دو مقطع بالای ١٨ سال و زیر ١٨ سال، مفاهیم قرآن و حفظ نونهالان، از ابتدای ماه مبارک رمضان در فضای مجازی منتشر شد، افزود: این جشنواره به گونه‌ای طراحی شده که تمامی اقشار جامعه از کودک و نوجوان گرفته تا افراد میان‌سال و مسن به‌صورت عمومی یا در بخش‌های تخصصی، در رشته‌های گوناگون این جشنواره شرکت کردند و با یکدیگر به رقابت پرداختند.

رنجبر با بیان اینکه مهلت دریافت آثار در دو مرحله تا عید غدیر تمدید شد، ادامه داد: در مجموع بیش از ۴ هزار اثر دریافت شد.

وی افزود: در این جشنواره از ۱۷ استان آثار دریافتی داشتیم که در بخش کتاب‌خوانی، قصه گویی و نقاشی آثاری داشتیم که نفرات برگزیده آن معرفی شدند.

رنجبر با اشاره به اینکه آثار دریافتی توسط هیئت داوران انتخاب و برای داوری نهایی ارسال شد، گفت: بخش ادبی به‌صورت استانی و منطقه‌ای برگزار شد و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی  از نفرات برگزیده در استان دعوت کردیم تا تجلیل صورت بگیرد.

وی ادامه داد: استفاده از ابزار هنر و رویکرد هنری اولویت دارد و مدیران به آن اهتمام دارند امیدواریم سال آینده جشنواره را سراسری برگزار کنیم.

لازم به ذکر است؛ آئین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان بخش قرآنی این جشنواره، جمعه، ۱۷ بهمن‌ماه طی مراسمی با حضور حمید شاکرنژاد، قاری ممتاز بین‌المللی و مدیران استانی و شهرستانی در مسجد قائم کوچک‌سرا برگزار شد.

انتهای پیام
captcha