استمرار جلسات آموزشی قرآن در مجمع مرکزی قاریان و حافظان قائمشهر
کد خبر: 3924021
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳

استمرار جلسات آموزشی قرآن در مجمع مرکزی قاریان و حافظان قائمشهر

مسئول مجمع مرکزی قاریان و حافظان شهرستان قائمشهر گفت: جلسات آموزش قرآن مجمع مرکزی قاریان و حافظان شهرستان قائمشهر، تمامی جمعه‌ها، از ساعت ۱٠ الی ۱۳ در امامزاده حمزه(ع) این شهر برقرار است.

استمرار جلسات آموزشی قرآن در مجمع مرکزی قاریان و حافظان قائمشهرروح‌الله حیدری مسئول مجمع مرکزی قاریان و حافظان شهرستان قائمشهر در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: این مجمع بیش از سه دهه سابقه فعالیت قرآنی و فرهنگی در سطح شهرستان، استان و کشور دارد که از سال ۱۳۸۴ مسئولیت این مجمع به بنده واگذار شد.

وی با بیان اینکه در این مجمع قرآنی اساتیدی همچون؛ نجفی عمران، صفا رنجبر و حبیب‌الله شکری آموزه‌های قرآنی را به فراگیران انتقال می‌دادند، افزود: این مجمع کاملاً مستقل و مردمی اداره می‌شود و تا کنون از سوی سازمان‌ها و نهاد‌های مربوطه که متولی امور قرآنی هستند حمایت چشمگیری نشده است.

حیدری با بیان اینکه، یکی از دلایل ماندگاری، ثبات و پیشرفت این مجموعه مستقل، مردمی بودن آن است، تصریح کرد: اوج فعالیت‌های فرهنگی قرآنی این مجمع از سال ۱۳۸۴ شروع و تا کنون ادامه دارد.

وی افزود: در این مجمع به صورت کاملا تخصصی دوره‌های تجوید، صوت و لحن تدریس و همچنین آیاتی از قرآن نیز توسط اساتیدی که در معنی مفاهیم و تفسیر تخصص دارند برای قرآن‌آموزان ارائه می‌شود.

این قاری قرآن با بیان اینکه حضور عامه مردم در مجمع بلامانع است، ادامه داد: کسانی که در آن مجمع تلاوت می‌کنند اولا باید از استعداد لازم برخوردار باشند و ثانیا دوره‌های مختلف قرآنی را در مؤسسات قرآنی گذرانده باشند.

وی افزود: یکی از افتخارات مجمع قرآنی قائمشهر این است که در طول فعالیت خود اساتید، قاریان و حافظان بین‌المللی همچون؛ موسوی بلده مؤلف کتاب تجوید حلیة‌القرآن، امین پویا، حمید شاکرنژاد، علیرضا رضایی، سیدجواد حسینی، قاسم مقدمی، احمدی وفا، قاسم آبادی، پورزرگری، صداقت، پرویزی و ... در این مجمع، حضور و اجرای برنامه داشتند.

این قاری برجسته با بیان اینکه در این مجمع قاریان، حافظان و مرتلین شهرستانی، استانی و کشوری زیادی پرورش یافتند، گفت: معمولا همه ساله کرسی تلاوت مشترکی را با استان تهران برگزار می‌کنیم.

وی افزود: جلسه آموزش قرآن مجمع مرکزی قاریان و حافظان شهرستان قائمشهر، تمامی جمعه‌ها، از ساعت ۱٠ الی ۱۳، به آدرس قائمشهر، خیابان تهران، البرز ۱۲ در امامزاده حمزه (ع) برقرار است.

انتهای پیام
captcha