حکمرانی شایسته، حافظ کرامات دنیوی و اخروی جامعه است
کد خبر: 3933896
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

حکمرانی شایسته، حافظ کرامات دنیوی و اخروی جامعه است

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه شیعه معتقد به حکمرانی شایسته دینی است، اظهار کرد: در حکمرانی شایسته کرامت دنیوی و آخروی انسان‌ها تامین است.

حکمرانی شایسته حافظ کرامات دنیوی و اخرویبه گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله محمد باقر لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران امروز ۱۸ آبان ماه در همایش غدیر و حکمرانی شایسته در بابلسر با بیان اینکه همایش غدیر در سه دهه در کشور برگزار می‌شود، گفت: یکی از تعبیرات حکمرانی شایسته «حسن الولایه» است که نیاز به داشتن ورع، حلم و حسن رفتار با مردم است.
وی با بیان اینکه در دعاهایمان حکمرانی شایسته به «دولت کریمه» تعبیر شده است، افزود: حکمرانی شایسته منوط به داشتن حکم و قانون شایسته است که همان ریل است و حاکم باید قطار حکمرانی را بر روی ریل درست براند.
لائینی با بیان اینکه حکم و قانون باید بر دانش انسان‌شناسی کامل استوار باشد و جز از سوی خداوند کسی قادر به قانونگذاری درباره انسان نیست، تصریح کرد: اگر انسان به منابع کامل قانون دسترسی داشته باشیم کنارگذاشتن آن و جامعه را منهای دین مدیریت کردند اقدامی نابجا است.
وی با بیان اینکه دانشگاه‌های دنیا دانش‌بنیان است، اما حکمت‌بنیان نیست، افزود: دنیا حق داشت مسیحیت را به خاطر تحریف کنار بگذارند، اما حق نداشتن دین را کنار بگذارد می‌بایست برای یافتن یک دین کامل به جستجو بپردازد.
نماینده، ولی فقیه در مازندران، پاسخ‌گویی، ثبات سیاسی، نبود خشونت، اثربخشی، دولت و قوانین باکیفیت و قانون کنترل فساد را شش شاخص برای مدیرت خوب از سوی بانک جهانی عنوان و اظهار کرد: اگر شاخصه‌های حکمرانی خوب را از درون نهج‌البلاغه استخراج کنیم اقدام بسیار خوبی است.
وی با بیان اینکه شیعه معتقد به حکمرانی شایسته دینی است، افزود: در حکمرانی شایسته باید کرامت دنیایی و آخرتی انسان‌ها تامین شود.
لائینی با بیان اینکه نبود فقر، جهل، دزدی، آسیب‌های اجتماعی، تامین معیشت، آبرو، جان و اموال و فراهم کردن یک زندگی حد متوسط از جمله اقدامات یک حاکم برای حفظ کرامت دنیایی است، گفت: باید سیستم اقتصادی و سیاست اقتصادی به گونه‌ای باشد که نعمت‌ها فراوان باشد و ما معتقدیم که هر چه انسان با خدا ارتباط بیشتری داشته باشد فزونی نعمت او نیز بیشتر خواهد شد.
وی افزود: باید حکمرانی شایسته زمینه یأس دشمنان را فراهم کند و نباید به دشمنان چراغ سبز نشان دهیم و زمینه سلطه آنان را فراهم کنیم.
در ادامه آئیین رونمایی از مجموعه مقالات این همایش با حضور آیت‌الله سلیمانی، نماینده ولی فقیه در کاشان و آیت‌الله لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد.

انتهای پیام
captcha