ارسال 200 مقاله به همایش بین‌المللی «غدیر و حکمرانی شایسته»
کد خبر: 3934059
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷

ارسال 200 مقاله به همایش بین‌المللی «غدیر و حکمرانی شایسته»

دبیر علمی همایش غدیر و حکمرانی شایسته با اشاره به ارسال 200 مقاله به دبیرخانه این همایش، اظهار کرد: در این همایش از کشور‌های یمن، عربستان، آذربایجان، سوریه، انگلیس، آفریقای جنوبی، ترکیه، عراق، سوریه، هند، الجزایر و فلسطین نیز مقاله دریافت کردیم.

ارسال مقاله از ۱۲ کشور به دبیرخانه همایش غدیر حکمرانی شایستهبه گزارش ایکنا از مازندران، حبیب‌الله حلیمی، دبیر علمی همایش غدیر و حکمرانی شایسته، 18 آبان‌ماه در همایش «غدیر و حکمرانی شایسته» که در  دانشگاه مازندران برگزار شد، گفت: هفتمین اجلاس غدیر با اولین همایش و هشتمین اجلاس با دومین همایش حکمرانی شایسته همراه شد.


عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران افزود: همایش‌های بین‌المللی باید مجوز خاص خود را داشته باشند و نیاز به به تصویب هیئت‌امنا است و نیز ۶۰ درصد افراد کمیته علمی می‌بایست از کشور‌های خارجی باشند که این مهم با توجه به محدودیت‌هایی که برخی از علمای خارج‌نشین بود با رای‌زنی با کشور‌های دیگر محقق شد.


حلیمی با بیان اینکه ۲۰۰ مقاله به این همایش ارسال شده و امروز از مجموعه مقالات رونمایی می‌شود، گفت: این مقالات از کشور‌های یمن، عربستان، آذربایجان، سوریه، انگلیس، آفریقای جنوبی، ترکیه، عراق، سوریه، هند، الجزایر و فلسطین و بخشی هم از داخل کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

وی با بیان اینکه مقالات ارسالی با دو داور و در صورت اختلاف با داور سوم رد و تائید می‌شد، افزود: ۳۸ مقاله برای سخنرانی و ۸۱ مقاله در بخش پوستری انتخاب شد و از مجموع ۱۰ مقاله برتر دو مقاله از استان مازندران بود.


همچنین در این همایش، کورش نوذری، رئیس دانشگاه مازندران ضمن تقدیر از نگاه دانشگاهی و علمی نماینده ولی فقیه در مازندران، اظهار کرد: شایستگی مولا امیرالمؤمنین علی(ع) یکی از دلایل برگزاری این همایش است.


وی مقوله جانشینی پیامبر(ص)، اجرای عدالت، اقامه ولایت، داشتن ظرفیت ایجاد حکومت اسلامی و... را از ظرفیت‌های عظیم امام علی(ع) دانست و افزود: امیرالمؤمنین حکمرانی شایسته بود که با دشمنان خدا سختگیر و نسبت به دوستان خدا رئوف و مهربان بود.


نوذری تصریح کرد: بیش از هزار سال بشریت با مجاهدت امام راحل(ره) و مقاومت رزمندگان شاهد استقرار حکومت اسلامی است که استمرار این حکومت لازمه تبیین دقیق و ایجاد انسجام در خط پیشرفت انقلاب اسلامی بوده تا بتوانیم با ابداع روش‌های علمی و دانشگاهی برای مدیران اجرایی شاهد پیشرفت روزافزون باشیم.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام محمود نظری، رئیس ستاد دهه غدیر کشور نیز گفت: دهکده جهانی معرفت در راستای حکمرانی شایسته است.


وی افزود: رشته حبل الهی در زمان غیبت که از چشمان ما غیبت است امروز در فقیه جامع شرایط متبلور است و ما معتقدیم جهان باید یک مجتهد جامع‌الشرایط مدیریت کند و دنیای بشریت اگر بخواهد به تعالی برسد چاره‌ای جز تبعیت از مرجع و حکمران شایسته اسلامی ندارد. امیرالمؤمنین از روز ازل امیر بود و عناوینی که خداوند داد کسی نمی‌تواند از او بگیرد.


وی با محکومیت توهین دشمنان به ساحت مقدس نبی اکرم(ص)، گفت: توهین یک کاریکاتوریست کجا و شعشعه وجودی حضرت خاتمیت کجا.


یادآور می‌شود، در این همایش از برگزارکنندگان و چند تن از صاحبان مقالات برتر تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha