لبنان در معرض غرق شدن در باتلاق فتنه‌ها است
کد خبر: 3906921
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴
آیت‌الله قبلان:

لبنان در معرض غرق شدن در باتلاق فتنه‌ها است

رئیس مجلس اعلای شیعیان در لبنان با تأکید بر ضرورت هوشیاری در برابر توطئه‌ها برای فتنه انگیزی در لبنان از طریق دامن زدن به بی‌ثباتی اوضاع معیشتی در این کشور، نسبت به غرق شدن لبنان در باتلاق فتنه‌ها هشدار داد.

به گزارش ایکنا، به نقل از المنار؛ آیت‌الله «عبدالامیر قبلان» امروز پنج‌شنبه طی سخنانی گفت: شرایط دشوار معیشتی شهروندان لبنان، مقامات را ملزم می‌کند که ثبات معیشتی را برای آنها مصون نگاه داشته و اقتصاد ملی را شکوفا کنند.

وی برضرورت مقابله با کاهش ارزش پولی ملی توسط همه مقامات لبنانی فارغ از گرایش‌های سیاسی آنها تأکید کرد و گفت: کاستن از فشار معیشتی مردم و فراهم کردن ثبات اجتماعی یک تکلیف ملی است .

شیخ قبلان همچنین از سیاسیون لبنان خواست اختلافات را کنار گذاشته و یک شبکه امنیت سیاسی ایجاد کنند که مانع از نفوذ طائفه‌ای و مذهبی در لبنان شود.

وی گفت: لبنان در معرض غرق شدن در باتلاق فتنه‌هاست و دولت باید تلاش‌های خود را برای نجات اقتصاد ملی و تثبیت ارزش پول ملی به منظور ایجاد ثبات معیشتی به کار بندد.

شیخ قبلان ضمن درخواست از وزارت دادگستری لبنان برای محاکمه سریع‌تر بازداشتی‌ها در جریان اعتراضات این کشور گفت: نباید اجازه داد که آنها بدون محاکمه بمانند به خصوص که عدالت اقتضا می‌کند که آنها در اسرع وقت محاکمه شوند تا بی‌گناهان در معرض بی‌عدالتی قرار نگیرند.

انتهای پیام
captcha