ویراست جدید کتاب «میزان و معنا» منتشر شد
کد خبر: 3893335
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳

ویراست جدید کتاب «میزان و معنا» منتشر شد

ویراست جدید کتاب «میزان و معنا» به کوشش حجت‌الاسلام محمود دیانی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و عضو هیئت مؤسس مؤسسه پیامبر اعظم(ص) ساری، منتشر شد.

به گزارش ایکنا، ویراست جدید کتاب «میزان و معنا»، جدیدترین اثر نشر سردار شهید طوسی وابسته به مؤسسه پیامبر اعظم(ص) ساری، به کوشش حجت‌الاسلام محمود دیانی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و عضو هیئت مؤسس مؤسسه پیامبر اعظم(ص) ساری منتشر شد.

در «میزان و معنا» نگارنده کوشیده تا از آرای علامه طباطبایی، نظریه‌ای را استخراج و استنباط کند که سه ویژگی ذیل را دارا باشد: 1. معناداری همه ادوار، اطوار و حالات زندگی آدمی از آن نتیجه می‌شود. 2. هیچ مشکل و بحرانی، توانایی سلب معنا را از زندگی انسان نداشته باشد. 3. بر مبنای آن، انسان در هیچ مرحله‌ای متوقف نماند و همواره عاملی برای پیمودن راه و رسیدن به مراتب بالاتر را در خود بیابد و این عامل از واقعیت هم برخوردار باشد.

این نوشتار پس از بیان تحلیل موضوع به مبانی خداشناسانه، انسان‌شناسانه، معادشناسانه و جهان‌شناسانه معناداری زندگی از نگاه علامه طباطبایی و نیز در بخش پایانی به تدوین و ساماندهی نظریه ایشان در «معنای زندگی» با عنوان «حیات طیبه» پرداخته است.

انتهای پیام
captcha