مشهد و شیراز؛ میزبان مسابقات کشوری قرآن دانش‌آموزی
کد خبر: 3103225
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱

مشهد و شیراز؛ میزبان مسابقات کشوری قرآن دانش‌آموزی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گفت: مرحله کشوری سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی به میزبانی شهرهای مقدس مشهد و شیراز برگزار می‌شود.

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی از ابتدای سال جاری در مراحل مدرسه‌‌ای، منطقه‌ای و استانی برگزار شده است، گفت: برگزیدگان مرحله استانی این رقابت‌ها به مرحله کشوری مسابقات که تابستان سال جاری برگزار می‌شود، راه پیدا می‌کنند.
مسیب‌زاده افزود: این مسابقات در هفت پایه تحصیلی راهنمایی و متوسطه برگزار می‌شود که مسابقات قرآن شامل قرائت، حفظ، مفاهیم و تفسیر قرآن، مسابقات عترت شامل نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی و مسابقات نماز نیز شامل انشاء نماز، احکام نماز و اذان خواهد بود.
وی در ادامه گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در دو عنوان آوایی و پژوهشی برگزار می‌شود که بخش آوایی شامل اذان، قرائت، حفظ قرآن و مداحی بوده و در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش عنوان کرد: مسابقات پژوهشی نیز شامل نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، انشاء نماز، تفسیر و مفاهیم قرآن است که به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.

captcha