نيمی از صهيونيست‌ها؛ در صدد گريز از اراضی اشغالی
کد خبر: 2598958
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲

نيمی از صهيونيست‌ها؛ در صدد گريز از اراضی اشغالی

گروه بين‌الملل: 51 درصد از شهرك نشينان صهيونيست در پی وخامت وضع اقتصادی و امنيتی در سرزمين های اشغالی، به دنبال مهاجرت به آمريكا و اروپا هستند.

به گزارش خبرگزاری بين المللی قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه خبری شبكه العالم، صهيونيست ها به يهوديان برای مهاجرت به سرزمين های اشغالی و اسكان در شهرك ها وعده می دادند كه اسرائيل سرزمين راحتی و آسايش است. اما ساكنان فعلی شهرك های اشغالی چيزی جز ترس و دلهره نصيبشان نشد و هميشه منتظر بارش موشك در جنوب سرزمين های اشغالی هستند.
به اذعان شبكه 10 تلويزيون رژيم صهيونيستی، مشكل ديگر فقر است. وضعيت اقتصادی با گذشت زمان وخيم تر می شود؛ به گونه ای كه پس از اعتراضات عمومی سال 2011 در اراضی اشغالی، مهاجرت صهيونيست ها به كشورهای ديگر افزايش يافت.
فايز عباس، كارشناس امور اسرائيل، در مصاحبه با شبكه خبری العالم گفت: اسرائيلی ها اميدوارند كه از امنيت و زندگی مرفه برخوردار شوند. بسياری از يهودی ها كه از اروپا و آمريكا برای برخورداری از زندگی مرفه به فلسطين اشغالی مهاجرت كرده بودند، آماده فداكردن بخشی از امنيت خود برای برخورداری از زندگی مرفه بودند، اما وضعيت معيشتی نامناسب و ناامنی باعث شده كه مجبور به مهاجرت معكوس شوند.
نهاد ابوغوش، نويسنده و كارشناس سياسی فلسطينی، نيز گفت: صهيونيسم می خواست جامعه ای متحد متشكل از اشكنازی ها(يهوديان اروپايی ) تشكيل دهد، اما موفق نشد.
احمد رفيق عوض، استاد علوم اطلاعات دانشگاه قدس، هم در مصاحبه با العالم گفت: اسرائيل دردسرسازترين و نامناسب ترين مكان و به منزلۀ تبعيدگاهی برای يهوديان است.
captcha