تأکید بر توسعه و گسترش فرهنگ مقاومت برای مقابله با داعش و رژیم صهیونیستی
کد خبر: 1449026
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰

تأکید بر توسعه و گسترش فرهنگ مقاومت برای مقابله با داعش و رژیم صهیونیستی

گروه بین‌الملل: شخصیت‌های برجسته جهان اسلام در مراسم اختتامیه کنفرانس بین‌المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین در تهران بر ضرورت توسعه و گسترش فرهنگ مقاومت برای مقابله با داعش و رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، مراسم اختتامیه کنفرانس بین‌المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین، عصر دیروز، 19 شهریورماه، با سخنرانی چند شخصیت برجسته جهان اسلام و رونمایی از چهار جلد کتاب در تهران برگزار شد.
در مراسم اختتامیه کنفرانس علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین که عصر دیروز در هتل المپیک تهران برگزار شد، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام؛  صلاح زواوی، سفیر فلسطین در ایران و جعفر عبدالسلام، رئیس اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام و شیخ زهیر جعید، دبیر جمعیت علمای مسلمان لبنان سخنرانی کردند.
جعفر عبدالسلام، رئیس اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام در این مراسم با تقدیر از جمهوری اسلامی ایران، گفت: مجمع جهانی تقریب کار جدیدی را برای پیگیری اهداف بلند آغاز کرده است و این مجمع به خوبی نیازهای مسلمانان را درک می‌کند.
وی اظهار کرد:  امروز جهان اسلام با دو خطر اساسی مواجه است، خطر اول که داخلی است و به صورت نرم وارد شده و این روزها با نام داعش شناخته می‌شود که این گروه تمام حرمت‌ها را شکسته و بدون سند و مدرک انسان‌ها را قربانی می‌کند و گروه دوم دشمنان خارجی جهان اسلام هستند نظیر رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی که ما باید با توسعه فرهنگ مقاومت جلوی این دشمنان بایستیم و نگذاریم آنها به اهداف موردنظر دست یابند.
رئیس اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام با اشاره به اینکه باید به فرهنگ مقاومت بها بدهیم، افزود: ایجاد اتحادیه علمای مقاومت به ما این فرصت را می‌دهد که چگونه بتوانیم از مقاومت حمایت کنیم. باید کتاب‌های زیادی در زمینه مقاومت بنویسیم و در دانشگاه‌های جهان اسلام فرهنگ مقاومت توسعه پیدا کند.
عبدالسلام تأکید کرد: این وظیفه بر گردن علمای  اسلام است که در جهت تنویر اندیشه مقاومت تلاش بیشتری کنند تا بدین وسیله بتوانیم بر دشمنان اسلام غلبه کنیم.
سفیر فلسطین در تهران: کلیت اسلام مورد هدف دشمنان است
سفیر فلسطین در تهران طی سخنانی در مراسم اختتامیه کنفرانس بین‌المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین اظهار داشت: ما در فلسطین سالها است در صحنه مبارزه هستیم، ملت ما صدها هزار شهید تقدیم کرده است، هیچ فلسطینی نیست که شهید یا مجروح نداده باشد.
وی با اشاره به این‌که اکنون توطئه‌های دشمنان اسلام فقط به فلسطین خلاصه نمی‌شود، اظهار داشت: الان کل اسلام مورد هدف دشمنان است و این حملات فقط متوجه یک مذهب خاص نیست بلکه کلیت اسلام مورد هدف است.
صلاح زواوی افزود: مبارزه ما ادامه خواهد داشت تا اینکه کل سرزمین فلسطین از دریا تا رودخانه از دست اشغالگران آزاد شود و من معتقدم که پایان رژیم صهیونیستی آغاز شده است الان شاهد مهاجرت معکوس از شهرهای صهیونیستی هستیم.
سفیر فلسطین در تهران تصریح کرد: غزه مبارک در جنگ اخیر بیش از دو هزار شهید و بیش از ۱۰ هزار مجروح تقدیم کرده است، همچنین ده‌ها بیمارستان و مدرسه و صدها منزل ویران شده است و بیش از نیم میلیون نفر از ساکنین غزه آواره‌اند اما با این وجود رژیم صهیونیستی ازمقاومت رعب و وحشت دارد.
صلاح زواوی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر ابتدا از نیروهای مقاومت شکست اطلاعاتی خورد، زیرا هیچ اطلاعاتی از توان نظامی و امکانات دفاعی مقاومت نداشت سپس هم در صحنه نبرد با مقاومت جانانه مردم غزه و مقاومت مواجه شد و شکست خورد.
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره حامی مقاومت و فلسطین بوده است، اظهار داشت: امام خمینی (ره) دو پرچم با خود حمل می‌کرد یکی پرچم اسلام و دیگری پرچم فلسطین که الان امام خامنه‌ای این دو پرچم را حمل می‌کند.
صلاح زواوی افزود: با حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران و الگوگیری از حزب الله لبنان، مقاومت فلسطین توانسته است تاکنون در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کند.
وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی از اختلافات قبیله‌ای و اختلافات سیاسی در جهت اختلاف‌افکنی میان امت اسلامی بهره می‌گیرد، تأکید کرد: کسی که به کتاب خدا و سنت رسول اکرم و ائمه اعتقاد دارد نباید دچار این اختلافات شود و با تأسی از کتاب خدا و مسلک رسول اکرم(ص) می توانیم همه اختلافات را هرچند هم که بزرگ باشد، حل کنیم.
سفیر فلسطین در تهران در پایان گفت: باید به این نکته توجه کنیم که اکنون توطئه‌های دشمنان اسلام فقط به فلسطین خلاصه نمی‌شود الان کل اسلام مورد هدف است و این حملات فقط متوجه یک مذهب خاص نیست بلکه کلیت اسلام مورد هدف است انها تلاش می‌کنند که ریشه اسلام را نابود کنند و ما باید با وحدت از این اسلام محافظت کنیم.
در ادامه این کنفرانس، شیخ زهیر جعید، مسئول هماهنگی جبهه عمل اسلامی و دبیر جمعیت علمای مسلمان لبنان، ضمن سخنانی اظهار داشت: از لحظات اولیه پیروزی انقلاب مبارک اسلامی ایران به دست امام خمینی (ره)، مسئله فلسطین و قدس از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران بوده است و پیروزی اخیر غزه نیز نتیجه حمایت بی‌پایان ایران از مقاومت فلسطین است.
در پایان مراسم اختتامیه کنفرانس بین‌المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین در تهران، گزارش‌‎های کمیسیون‌های پنجگانه این کنفرانس ارائه شد و بیانیه پایانی کنفرانس خوانده شد.

captcha