موج گسترده مهاجرت از سرزمین‌های اشغالی پس از جنگ غزه
کد خبر: 1447371
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸

موج گسترده مهاجرت از سرزمین‌های اشغالی پس از جنگ غزه

گروه بین‌الملل: نتایج یک نظر سنجی جدید حاکی از آن است که بعد از جنگ بی‌رحمانه‌ تل آویو علیه نوار محاصره شده غزه، ۳۰ درصد از اسرائیلی‌ها مایل به مهاجرت از سرزمین‌های اشغالی هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از شبکه تلویزیونی «Press TV»، بنا بر اعلام کانال دوم تلویزیون اسرائیل، افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند اعلام کردند که نمی‌توانند با عواقب روحی و روانی یک جنگ دیگر کنار بیایند.
این بررسی که توسط رسانه‌های اسرائیلی صورت گرفت همچنین نشان داد بعد از وقوع سه جنگ در طول شش سال، اسرائیلی‌های بیشتری به فکر ترک اراضی اشغالی فلسطینی هستند.
با وجود این، از تعداد اسرائیلی‌های شرکت‌کننده در این نظر سنجی سخنی به میان نیامده است.
از سوی دیگر، یک مطالعه پژوهشی جدید نشان داد یک میلیون اسرائیلی در طول دو دهه گذشته اراضی اشغالی را ترک کرده‌اند.
کارشناسان اقتصادی و تحلیلگران سیاسی می‌گویند: خشونت مداوم و وضعیت اقتصادی اقشار متوسط اسرائیلی، قبح مهاجرت از سرزمین‌های اشغالی را از بین برده است.
برخی از افراد که اخیراً از سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده‌اند، ناامنی و هزینه بالای زندگی را دلیل اصلی مهاجرت خود عنوان کرده‌اند.
در هفته‌های اخیر، شمار زیادی از معترضان بارها به خیابان‌های تل‌آویو ریخته‌اند و رژیم اسرائیل را به دلیل جنگ بی‌رحمانه‌اش علیه نوار غزه مورد انتقاد قرار دادند.
آن‌ها می‌گویند جنایات تل آویو علیه ساکنان غزه، اسرائیل را منزوی و در سراسر جهان بدنام کرده است.
جنگنده‌ها و تانک‌های رژیم صهیونیستی از اواسط تیرماه نوار غزه را بمباران و خسارات زیادی به این منطقه وارد کردند.
در جریان حملات اسرائیل به غزه حدود ۲۱۴۰ نفر که عمدتاً غیرنظامی و زنان، کودکان و سالخوردگان بودند، کشته شده و حدود ۱۱ هزار نفر دیگر مجروح شدند.
بنا به گفته تل آویو، ۷۲ اسرائیلی در این درگیری کشته شده‌اند ولی حماس شمار کشته‌شدگان اسرائیل را بسیار بیشتر عنوان می‌کند.
 

captcha