دغدغه‌های فرهنگی رهبری عمومی شود
کد خبر: 1406406
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۶

دغدغه‌های فرهنگی رهبری عمومی شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ظهار کرد: دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ باید به دغدغه تمامی مسئولان و آحاد مردم تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز، 22 اردیبهشت‌ ماه 93 در همایش تجلیل از مربیان طرح تربیت حافظان قرآن کریم مازندران که در آستانه در امامزاده میرعبدالعظیم(ع) ساری برگزار شد با تبریک مولود کعبه امام علی(ع) و روز پدر خطاب به مربیان قرآن، گفت: حقیقتاً در برابر کارهای بزرگ شما مربیان قرآن احساس  حقارت و شرمندگی دارم و متاسفم که در جامعه کمتر از قشر قرآنی تجلیل می‌شود.

وی افزود: امسال سال اقتصاد و فرهنگ است با دو راه‌کار عزم ملی و مدیریت  جهادی، همان مدیریتی که انقلاب ما را هدایت کرد و به پیروزی رساند.

علیزاده تصریح کرد: همنوا با شعار سال اوقاف نیز  سال پیش رو را سال تحول اقتصادی موقوفات و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)، وقف و قرآن با عزم ملی و مدیریت جهادی نامید و برنامه‌ی خود را بر اساس منویات رهبری تنظیم کرد.

وی افزود: فرهنگ مهم‌تر از اقتصاد است و باید در اولویت اول باشد چرا که اصل انقلاب اسلامی و رکن تفکیک‌ناپذیر آن فرهنگی است و هر چه از فرهنگ فاصله بگیریم از انقلاب فاصله گرفتیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه در حوزه فرهنگ مهمترین اقدام حفظ و عمل به قرآن است، اظهار کرد:  دغدغه مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ باید به دغدغه تمامی مسئولان و آحاد مردم تبدیل شود.

وی با اشاره به احادیثی از معصومین به جایگاه و شأن اهالی قرآن پرداخت و افزود: در بحث حفظ قرآن که مورد تأکید رهبری است باید مدیریت جهادی، انقلابی و دینی داشته باشید.

علیزاده با اشاره به اینکه مربیان قرآن در بدترین شرایط به ترویج قرآن می‌پردازند و زحمات زیادی متقبل می‌شوند، تاکید کرد: تشویق رهبران، بزرگان و مدیران و مسئولان ارشد به حفظ قرآن و نشر فرهنگ حفظ قرآن در جامعه در ترویج قرآن تاثیر بسزایی دارد.

وی افزود: دادن امتیاز ویژه به حافظان قرآن و ارزشگذاری شخصیت‌ها بر مبنای میزان حفظ و آشنایی افراد به قرآن کریم از رفتارهایی است که از سیره و سنن نبوی به ما رسیده است.

captcha