فراخوان ثبت‌نام عضویت در شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور + جزئیات
کد خبر: 4211550
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲

فراخوان ثبت‌نام عضویت در شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور + جزئیات

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی از انتشار فراخوان ثبت‌نام عضویت اعضای حقیقی این شورا خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، قائم‌مقام رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به انتشار فراخوان ثبت‌نام داوطلبان برای عضویت به عنوان عضو حقیقی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: بر اساس ماده 12 آیین‌نامه شورای توسعه فرهنگ قرآنی (شماره ابلاغ 4842/89/دش مورخ 24/05/1389) با عنوان «شرایط و نحوه انتخاب و فعالیت صاحبنظران حقیقی امور قرآنی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور» و بر اساس اصلاحیه آن در جلسه 54 این شورا در مورخ 06/11/1400، دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی از تمامی اشخاص حقیقی فعال و توانمند در امور قرآنی که واجد شرایط هستند، دعوت می‌کند تا با در نظر گرفتن شرایط عمومی و اختصاصی مربوط، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی با اشاره به ضرورت بهره‌مندی شورای توسعه فرهنگ قرآنی از نخبگان و صاحب‌نظران آگاه و توانمند در راستای تقویت سیاست‌گذاری و نظارت شورا اظهار کرد: هدف اصلی حضور افراد حقیقی در جلسات شورا، استفاده از نظر این افراد به صورت مستقل از نهادهای حقوقی و فارغ از ملاحظات سازمانی است که ان‌شاءالله موجب غنابخشی به تصمیمات و شفافیت روندها خواهد بود.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی بیان کرد: مدت زمان عضویت اعضای حقیقی دو سال است و بر اساس پیش‌بینی انجام شده در آیین‌نامه، به منظور گردش نخبگانی، انتخاب هر فرد برای بیش از دو دوره متوالی امکانپذیر نخواهد بود. لذا با توجه به اتمام زمان عضویت افراد قبلی، داوطلبان جدید یک هفته فرصت دارند تا از طریق نشانی https://formafzar.com/form/4lamw جهت ثبت‌نام اقدام کنند.

یادآور می‌شود از جمله شرایط عمومی عضویت افراد حقیقی در این شورا باید به تابعیت جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد و التزام عملی به قانون اساسی و ولایت فقیه، داشتن صلاحیت‌های عمومی اخلاقی و شخصیتی متناسب با شأن قرآن کریم و نداشتن رابطه استخدامی با دستگاه‌های عضو شورا اشاره کرد.

همچنین از جمله شرایط اختصاصی عضویت در شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز می‌توان به تخصص ممتاز در یکی از حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویجی یا مدیریتی امور قرآنی، حداقل 10 سال سابقه مفید در فعالیت‌های قرآنی، حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن و داشتن حداقل 35 سال سن اشاره کرد.

نحوه انتخاب اعضای حقیقی شورای توسعه فرهنگ قرآنی به این صورت است که ابتدا اسامی داوطلبان در کمیته‌ای مورد پایش قرار می‌گیرد تا اطلاعات دریافت شده و شرایط عضویت آنها مورد ارزیابی و احراز قرار گیرد، در ادامه افرادی که شرایط عضویت را داشته باشند به صحن اصلی شورا معرفی شده و از بین آنها رأی‌گیری به عمل می‌آید، افرادی که بیشترین رأی را داشته باشند به مدت دو سال به عضویت شورای توسعه فرهنگ قرآنی در می‌آیند. اعضای حقیقی پیشین این شورا حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، محمدعلی خواجه‌پیری و محمدحسین محمدزاده بودند.

شرایط و نحوه انتخاب و فعالیت‌ صاحبنظران حقیقی امور قرآنی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی

فرم عضویت افراد حقیقی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور 

انتهای پیام
captcha