سهم چشمگیر مسلمانان بریتانیا در فعالیت‌های خیریه
کد خبر: 4210575
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰

سهم چشمگیر مسلمانان بریتانیا در فعالیت‌های خیریه

یک تحقیق تازه نشان داد مسلمانان بریتانیا به طور میانگین چهار برابر دیگر شهروندان این کشور (غیر مسلمانان) در فعالیت‌های خیریه مشارکت می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از جئو تی وی، طبق گزارش بلواستیت (Blue State) با عنوان رفتارهای خیریه مسلمانان بریتانیا، مسلمانان بریتانیا به طور میانگین، بالغ بر 708 پوند در 12 ماه گذشته به خیریه‌ها کمک کرد‌ه‌اند این در حالی است که سهم شهروندان غیرمسلمان  165 پوند بوده است.

همچنین 85 درصد جامعه مسلمانان بریتانیا به سازمان‌های خیریه بین‌المللی کمک کرد‌ه‌اند؛ این عدد برای بقیه جمعیت این کشور 48 درصد بوده است.

این گزارش در مورد اولویت کمک‌های خیریه مسلمانان بریتانیا نشان داد که 61 درصد از زکاتی که مسلمانان می‌دهند به سازمان‌های اسلامی تعلق گرفته، در حالی که 14 درصد به نهادهای سکولار داده شده است.

این نظرسنجی که در مجموع شامل 2010 نفر در سراسر بریتانیا به همراه یک نمونه اختصاصی متشکل از 1003 مسلمان بود، همچنین نشان داد که از هر چهار مسلمان بریتانیایی، سه نفر برای حمایت از مردم غزه کمک مالی کرده‌اند، در حالی که 67 درصد در حال برنامه‌ریزی برای کمک‌های بیشتر به غزه هستند.

این تحقیق نشان داد که علیرغم بحران اقتصادی حاکم در بریتانیا، 49 درصد از مسلمانان حاضرند کمک‌های خیریه خود را در 12 ماه آینده افزایش دهند؛ در مقابل، تنها 21 درصد بقیه پاسخ دهندگان (غیر مسلمانان) حاضر به چنین کاری هستند. 

در این گزارش آمده است اهداکنندگان مسلمان 45 تا 54 ساله 723 پوند و افراد 55 ساله و بالاتر به طور متوسط 685 پوند به خیریه‌ها کمک کرده‌اند. 

همچنین مشاهده شد که 35 درصد پاسخگویان مسلمان در ماه مبارک رمضان زکات داده‌اند؛ این در حالی است که 27 درصد گفته‌اند که در طول سال زکات پرداخت کرده‌اند. علاوه بر این، تحقیق مذکور نشان داد که مسلمانان بریتانیا نسبت به سایر شهروندان دو برابر بیشتر احتمال دارد موقوفه ارثی به جا بگذارند.

انتهای پیام
captcha