احمد نعینع و تجربه آموزش قرآن در مصر
کد خبر: 4209189
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸

احمد نعینع و تجربه آموزش قرآن در مصر

شیخ احمد نعینع، استاد و قاری پیشکسوت مصری در یک برنامه تلویزیونی از تعلیم قرآنی خود نزد شیخه ام سعد، بانوی حافظ قرآن سخن گفت.

به گزارش ایکنا به نقل از مصری الیوم، احمد نعنیع، استاد و قاری بین‌المللی قرآن کریم مصر، با حضور در برنامه ملکوت الدراویش، از تعلیم قرآنی خود سخن گفت و اظهار کرد: قرآن را در مسجد سیدی مرسی ابوالعباس اسکندریه و نزد شیخه ام سعد، بانوی حافظ و استاد حفظ و تلاوت قرآن آموختم.

نعینع افزود: هر روز سحرگاه پیش از رفتن به دانشگاه نزد او می‌رفتم و او استاد روایت‌های دهگانه قرآن کریم بود، همسر او شیخ محمد فرید نعمان نیز نزد او قرآن کریم را آموخته بود.

این قاری برجسته مصری در مصاحبه خود در این برنامه که از شبکه الحیات پخش شد، افزود: در گذشته نقش زنان در آموزش قرآن کریم در مصر بی‌نظیر بود اما اکنون اوضاع فرق کرده است.

او گفت: انس من با قرآن کریم در خلوت از کودکی و از روستای زادگاهم آغاز شد. من در روستای مطوبس در کفرشیخ متولد شدم و در آنجا هنگامی که کودکان هم‌سن و سالم سرگرم بازی بودند، روزانه 5 جزء قرآن کریم را می‌خواندم و تا کنون نیز این عادت را حفظ کرده‌ام تا مبادا قرآن را از یاد ببرم.

برنامه ملکوت الدراویش تا اندازه‌ای به میراث عرفانی و تصوف در مصر نیز می‌پردازد؛ میراثی که در چند دهه اخیر از سوی برخی از جریانات فکری در مصر به شدت مورد هجوم قرار گرفته و از آن به عنوان انحرافی از اسلام اصیل یاد می‌شود. در این برنامه همچنین شماری از مشهورترین مبتهلان و قاریان مصری دیگر نیز حضور یافته‌اند. همچنین مستندهایی از مساجد منسوب به اهل بیت(ع) نیز از این شبکه پخش شده است. 

انتهای پیام
captcha