گفت‌وگوی تلویزیون سنگال با سفیر ایران درباره اسلام و زکات
کد خبر: 4208236
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۹

گفت‌وگوی تلویزیون سنگال با سفیر ایران درباره اسلام و زکات

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگال با حضور در تلویزیون این کشور درباره مسائل مربوط به اسلام و زکات و توسعه روابط دو کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در شب یازدهم فروردین، عسگری، سفیر جمهوری اسلامی ایران، در برنامه زنده تلویزیونی تاندرما شبکه RTS۱ سنگال حضور یافت و به همراه رایزن فرهنگی و مسئول بخش کنسولی سفارت، به بحث و گفت‌وگو پیرامون موضوع «اسلام و زکات» پرداختند.

در این برنامه که با استقبال گسترده مخاطبان روبه‌رو شد، موضوعاتی از قبیل نقش زکات در ایران: نهادهای متولی، سازماندهی وجوه برای ایجاد کارآفرینی، اعطای کمک به مستمندان با حفظ کرامت انسانی، روابط دوجانبه ایران و سنگال در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی، فعالیت‌های مربوط به اعزام قاریان سنگالی به مسابقات قرآنی در ایران، سنت‌های ایرانی در ماه مبارک رمضانی، جذابیت‌های گردشگری مذهبی ایران، جلوه‌های فرهنگ و تمدن ایران و پرسش‌های مخاطبان برنامه در فضای مجازی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سفیر ایران در پاسخ به این پرسش‌ها، توضیحات جامعی ارائه کرده و به تشریح اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف پرداخت.

پخش گزارش‌هایی از حال و هوای ماه مبارک رمضان در داکار و سؤالات مردم از سفیر، از دیگر بخش‌های این برنامه بود. همچنین فیلم‌هایی از محل اقامتگاه سفیر، دیدنی‌های ایران، دانشگاه المصطفی و دستاوردهای ایران در زمینه‌های مختلف به نمایش گذاشته شد.

در خلال این برنامه، مسئول بخش کنسولی سفارت و رایزن فرهنگی به خواندن دعای مجیر، مناجات امیرالمومنین(ع) و دعای افتتاح پرداختند که مورد استقبال حاضرین و مخاطبان قرار گرفت.

حضور سفیر ایران در این برنامه تلویزیونی بازخوردهای بسیار مثبتی به دنبال داشت. شخصیت‌های مذهبی، فرهنگی و اقتصادی، روزنامه‌نگاران، مردم عادی و حتی مخاطبان در کشورهای اروپایی از پخش این برنامه و کیفیت مباحث ابراز خرسندی و رضایت کردند.

لازم به ذکر است که در هفته‌های قبل، سفرای عربستان سعودی، مراکش و مالزی نیز در این برنامه حضور یافته بودند.

انتهای پیام
captcha