احیای شب‌های قدر با حضور ایرانیان مقیم مالزی در کوالالامپور
کد خبر: 4207963
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳

احیای شب‌های قدر با حضور ایرانیان مقیم مالزی در کوالالامپور

مراسم احیای شب‌های قدر و قرائت دعای جوشن کبیر شامگاه یکشنبه، 12 فروردین‌ماه، با حضور ایرانیان مقیم مالزی در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی رایزنی فرهنگی ایران در مالزی، مراسم احیای شب‌های قدر همزمان با شب بیست و یکم ماه رمضان از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مداحی حسین تفرشی، مداح اهل بیت (ع) و با حضور ایرانیان مقیم این کشور در شهر کوالالامپور برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری ضمن سخنانی در این مراسم با اشاره به عظمت شب‌های قدر، گفت: شب قدر، شب نعمت و رحمت فراوان خدا برای بندگانش در روی زمین است. 

وی در ادامه انس با خدا، انس با قرآن و انس با دعا را از فرصت‌هایی دانست که ماه رمضان برای انسان فراهم می‌کند و خواستار توجه بیشتر مردم به ویژه قشر جوان به قرآن، این کتاب آسمانی شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: شب‌های قدر بهترین فرصت برای خودسازی نفس است و باید از این شب‌های با ارزش برای نزدیکی به درگاه الهی استفاده کرد.

حجت الاسلام شهریاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقایع تلخ غزه و سکوت مجامع بین‌المللی، تصریح کرد: حضرت علی (ع) نمونه واقعی اجرای عدالت بود، در دنیای امروز هیچ ملتی به رستگاری و سعادت نخواهد رسید، مگر اینکه حق مظلوم را از ظالم بگیرد.

وی اضافه کرد: شب‌های قدر، شب‌های ارزشمندی است که می‌توان آن را شب‌های بازگشت نامید، همانگونه که در اتوبان‌ها دور برگردان‌هایی برای بازگشت از مسیر اشتباه هست، برای زندگی انسان نیز خداوند متعال دور برگردان‌هایی را قرار داده و نامش را توبه نهاده است.
احیای شب‌های قدر با حضور ایرانیان مقیم مالزی در کوالالامپور
همچنین در این مراسم حبیب رضا ارزانی، رایزن فرهنگی ایران در مالزی، ضمن خیر مقدم به میهمان ویژه مراسم به اهمیت شب نزول قرآن اشاره کرد و افزود: شب قدر آنقدر اهمیت دارد که اگر انسان تمام سال را احیا کند تا عظمت آن را در یابد، عمل شایسته و سزاواری را انجام داده است. 

وی گفت: بریدن از خود و وارستگی، پرواز به سوی بی‌نهایت و اتصال به اقیانوس بیکران رحمت الاهی، از موهبت‌های شب قدر است و باید آن را مغتنم شمرد.

در ادامه قرائت دعای جوشن کبیر به همراه مداحی و سینه‌زنی و اجرای دعای قرآن به سر گرفتن صورت گرفت و با پذیرایی سحرگاهان خاتمه یافت.

گفتنی است، در شهر کوالالامپور برنامه رسمی ایرانیان در شب‌های قدر در محل رایزنی ایران و با حضور حجت الاسلام شهریاری در کوالالامپور برگزار شد و در ایالت «سلانگور» مالزی نیز هیأت ایرانیان محبان الرسول (ص) نیز برنامه‌های معنوی خویش را در شب‌های نورانی قدر برگزار کرد.

انتهای پیام
captcha