از افزایش آمار شهدای غزه تا نامه 130 نماینده پارلمان انگلیس درباره تحریم رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4207383
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۳
آخرین تحولات فلسطین؛

از افزایش آمار شهدای غزه تا نامه 130 نماینده پارلمان انگلیس درباره تحریم رژیم صهیونیستی

وزارت بهداشت غزه امروز (چهارشنبه) تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان‌ فلسطینی در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی را منتشر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از رسانه‌های فلسطینی، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۸ مورد کشتار توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه انجام شد که در نتیجه آن ۷۶ نفر شهید و ۱۰۲ نفر دیگر مجروح شدند.
 
وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که از آغاز جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه در هفتم اکتبر گذشته تاکنون ۳۲هزار و ۴۹۰ فلسطینی شهید و ۷۴ هزار و ۸۸۹ نفر دیگر مجروح شدند.
 
منابع خبری امروز نیز گزارش دادند که رژیم اشغالگر صهیونیستی مناطق مختلف غزه را بمباران و تنها در استان رفح ۱۱ فلسطینی به شهادت رسیدند.
 

مقام سازمان ملل: کشتار غیرنظامیان در غزه بی‌سابقه است

 
بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه تأکید کرد که ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه بسیار کمتر از حد مطلوب است.
 
«تور وینسلند» با بیان اینکه قتل و کشتار غیرنظامیان در غزه به شکل بی‌سابقه‌ای انجام شده است، اظهار داشت که بیمارستان‌ها نباید به عرصه جنگ و درگیری تبدیل شود و باید از آن‌ها حمایت کرد.
 
این مسئول سازمان ملل ضمن محکوم کردن کشتار هزاران غیرنظامی فلسطینی که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند گفت: مجازات دسته جمعی فلسطینیان در غزه به هیچ وجه قابل توجیه نیست.
 
امروز خبرنگار شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که نظامیان صهیونیست بیش از ۲۰۰ فلسطینی را در داخل بیمارستان شفای نوار غزه و اطراف آن به شهادت رساندند. پیکر ده‌ها شهید فلسطینی هنوز روی زمین در اطراف بیمارستان شفا افتاده است.
 

تظاهرات اردنی‌ها مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در امان

 
صدها شهروند اردنی با برگزاری تظاهرات مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در امان پایتخت این کشور، خواستار توقف جنگ و محاصره غزه شدند.
 
تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان‌ فلسطینی/ نامه 130 نماینده پارلمان انگلیس درباره تحریم تسلیحاتی اسرائیل
به نوشته خبرگزاری عمون، گروهها و احزاب مختلف از شهروندان اردنی خواسته بودند تا پس از نماز تراویح در اطراف سفارتخانه رژیم اشغالگر دست به تحصن بزنند و از این رو تمامی خیابان‌های منتهی به این سفارتخانه مملو از جمعیت بود.
 
تظاهرات کنندگان همچنین خواستار توقف صادرات برخی محصولات کشاورزی از اردن برای رژیم صهیونیستی و استفاده دولت امان از تمامی ظرفیت خود برای توقف نسل کشی مردم غزه بودند.
 

نامه 130 نماینده پارلمان انگلیس درباره تحریم تسلیحاتی اسرائیل

 
روزنامه گاردین روز چهارشنبه در گزارشی نوشت که با افزایش نشانه‌های بی‌میلی (رژیم) اسرائیل برای اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس‌ فوری در غزه، بیش از یک صد نماینده مجلس عوام و اعیان انگلیس طی نامه‌ای مشترک به وزیر امور خارجه این کشور خواستار تحریم تسلیحاتی اسرائیل شدند.
تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان‌ فلسطینی/ نامه 130 نماینده پارلمان انگلیس درباره تحریم تسلیحاتی اسرائیل
 
در این نامه که توسط «زهرا سلطانه» نماینده حزب کارگر تنظیم و از سوی ۱۰۷ نماینده مجلس عوام و ۲۷ نماینده مجلس اعیان امضا شده آمده است که «تجارت معمول» برای صادرات تسلیحات بریتانیا به اسرائیل «کاملاً غیرقابل قبول» است، زیرا از تسلیحات ساخت بریتانیا در غزه استفاده می‌شود.
 
نویسندگان نامه تصریح کردند: «امروز، مقیاس خشونتی که ارتش اسرائیل مرتکب می‌شود بسیار مرگبار است، اما دولت بریتانیا از انجام هرگونه پاسخی ناکام مانده است».
 
این نامه درحالی منتشر شد که شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه پس از نزدیک به ۶ ماه از آغاز جنگ علیه غزه و شهادت ده‌ها هزار فلسطینی، قطعنامه درباره حمایت از آتش‌بس فوری در این باریکه را تصویب کرد. در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده که به توقف فوری درگیری‌ها در ماه رمضان احترام بگذارند اما جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین، باوجود تصویب این قطعنامه، کماکان ادامه دارد.
 

سفیر فلسطین در انگلیس خواستار تحریم و اخراج اسرائیل از سازمان ملل شد

تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان‌ فلسطینی/ نامه 130 نماینده پارلمان انگلیس درباره تحریم تسلیحاتی اسرائیل
 
سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در انگلیس، به دنبال نادیده گرفتن اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس فوری در غزه، خواستار تحریم و اخراج این رژیم از سازمان ملل شد.
 
 حسام زملط در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی، تفسیر ایالات متحده درباره غیرالزام آور بودن قطعنامه شورای امنیت را رد و تصریح کرد که این سند بخشی از قوانین بین‌المللی و الزام‌آور محسوب می‌شود.
 

قدردانی فلسطینیان مقیم سوریه از کمک‌های ایران به مردم فلسطین

 
به مناسبت ماه مبارک رمضان، سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه امروز (چهارشنبه) طی مراسمی، کمک‌های خود را در اردوگاه فلسطینی «یرموک» توزیع کرد.
 
«علیرضا آیتی» معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه، گفت: تحولات ۶ ماه اخیر غزه، ماهیت ضدبشری صهیونیست ها را به خوبی به نمایش گذاشت و تنها راه پیش روی مردم فلسطین برای دستیابی به حقوق حق خود همان مقاومت است.
 
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همچنان در کنار مردم مظلوم فلسطین و رزمندگان مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیستی ایستاده است.
 
تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان‌ فلسطینی/ نامه 130 نماینده پارلمان انگلیس درباره تحریم تسلیحاتی اسرائیل
 
معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت اقدام فوری نهادهای مسئول بین‌المللی در توقف کشتار مردم بی‌پناه و زنان و کودکان غزه تأکید کرد.
 
شماری از رهبران گروه‌های مبارز فلسطینی که در این مراسم حضور داشتند از کمک‌های ایران به مردم و رزمندگان مقاومت قدردانی کردند.
 
انتهای پیام
captcha