اعلام آمادگی کمیته امداد مازندران در جمع‌آوری زکات فطره
کد خبر: 4206210
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵

اعلام آمادگی کمیته امداد مازندران در جمع‌آوری زکات فطره

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران در نشست شورای زکات استان گفت: هماهنگی‌ و آمادگی لازم جهت جمع‌آوری زکات فطره فراهم شده است.

جلسه شورای زکات در ساریبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران، جلسه شورای زکات 27 اسفندماه با حضور اعضای شورای زکات استان در دفتر آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران برگزار شد.
 
در این جلسه میثم معافی، مدیرکل کمیته امداد مازندران اظهار کرد: تشکیل شورای اندیشه‌ورز زکات با حضور چهره‌های فعال در این حوزه در تقویت امر زکات مؤثر است.
 
وی با اشاره به اینکه تعداد روستای تشکیل‌دهنده شورای زکات یک هزار و ۹۸۷ روستا که و یک هزار و ۶۲۰ روستا پرداخت‌کننده ‌زکات هستند، افزود: تعداد روستاهای مشمول زکات واجب ۲۵۶ روستاست که از این تعداد ۲۳۵ روستاهای پرداخت‌کننده زکات واجب هستند. اقلام زکات واجب هشت مورد شامل طلا، گندم، جو، کشمش، خرما، شتر، گاو و گوسفند است.
 
مدیرکل کمیته امداد مازندران با اشاره به اینکه تعداد مراکز نیکوکاری زکات در استان ۳۳ مرکز است، گفت: مصارف زکات در زمینه تأمین جهیزیه، ساخت و تعمیر مسکن، درمان، کمک‌هزینه تحصیلی، آزادی زندانیان، کمک معیشت، کمک موردی و... است.
 
معافی تعداد برگزاری همایش زکات در استان در سال جاری را هفت همایش عنوان کرد و افزود: در سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان زکات فطریه جمع‌آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۲ درصد رشد داشته  است.
 
وی با قدردانی از ائمه جمعه استان مازندران گفت: هماهنگی‌ و آمادگی لازم جهت جمع‌آوری زکات فطره فراهم شده است.
 
در این جلسه آیت‌الله محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: قطعا زکات اهمیتی به اندازه نماز داشت که خدای بزرگ در کنار نماز آن هم در همه آیات آن را قرار داده پس توجه به یکی و بی‌توجهی به دیگری نوعی بی‌عدالتی است. بخشی از زکات باید صرف تقویت، تبلیغ و فرهنگ‌سازی و بخشی هم صرف تبلیغ دین شود.
انتهای پیام
captcha