میزبانی پایتخت از ماه رمضان و نوروز با اکران نمادهای دینی و ملی
کد خبر: 4205909
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

میزبانی پایتخت از ماه رمضان و نوروز با اکران نمادهای دینی و ملی

سازمان زیباسازی شهرداری تهران به مناسبت ماه مبارک رمضان و نوروز سال 1403 حال و هوای متفاوتی به شهر بخشیده است.

برنامه‌های سازمان زیباسازی در ایام ماه رمضان و نوروزبه گزارش ایکنا، سازمان زیباسازی شهر تهران در آستانه عید نوروز و اعیاد ماه رمضان، اکران ویژه فرهنگی «عید آمد و عید آمد» را در پایتخت اجرا کرده است. سازمان زیباسازی با اکران این پویش فرهنگی شادباش این اعیاد را در فضای تبلیغات شهری پایتخت اکران کرد. 

این طرح‌ها با الهامی از شادی عمو نوروز در بهار طبیعت طراحی شده که با در دست داشتن المان‌های یادآور ماه رمضان همچون فانوس و خرما بر شادی مضاعف مردم در این بهار و این ماه عزیز، تأکید شده‌ است.

همچنین در ماه نور و مغفرت به همت سازمان زیباسازی المان‌های مناسبتی این ماه، رنگ و بوی معنوی به پایتخت بخشیده‌ است و المان‌های ویژه ماه رمضان در پایتخت اکران شده است.

ماه رمضان، با نام و یاد حضرت علی بن‌ابی‌طالب(ع) گره خورده است. در این راستا سازمان زیباسازی در فضای شهری پایتخت المان‌های حجمی مناسبتی این ماه را اکران کرده و «علیست حق مع الحق و این کلام حق است و کیست غیر خدا آگه از مقام علی» زینت بخش شهر شده است.

همچنین، سازمان زیباسازی شهرداری تهران 100 المان حجمی را طی نوروز 1403 در پایتخت ایجاد می‌کند. این ۱۰۰ المان منتخبی از میان ۷۵۰ اثری است که به دبیرخانه بهارستان ۱۴۰۳ ارسال شده‌اند. المان‌هایی با محوریت نوروز، تنگ ماهی، مهمانی مادربزرگ، درخت‌های بهاری و هرچیزی که شهر رنگ و بوی بهاری بگیرد.

بنابر این گزارش، در آستانه نوروز باستانی ۱۴۰۳ سازمان زیباسازی در اقدامی نوین و جدید با هدف تحکیم و یکپارچگی وحدت ملی و تقویت مسئله ایرانشناسی در میان آحاد شهروندان تهران؛ سیمای ۳۱ میدان از پایتخت را با نماد و نشان ۳۱ استان کشور مزین کرده است. این اقدام نمادین تبدیل پایتخت به مثابهی از کل ایران است.

این پویش فرهنگی به معرفی مشاهیر، بناهای تاریخی، جاذبه‌های گردشگری، آداب و رسوم و صنایع دستی ۳۱ استان ایران در ۳۱ میدان پایتخت پرداخته و در طراحی شایسته این پویش که نمادی از جاذبه‌های تاریخی، معماری، توریستی و گردشگری و صنایع دستی استان‌های مختلف ایران عزیز است معرفی مشاهیر، هنرمندان، دانشمندان و بناهای تاریخی هر استان نیز به معرض نمایش گذاشته شده‌است.

انتهای پیام
captcha