رخت سال نو به تن پایتخت
کد خبر: 4205480
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸

رخت سال نو به تن پایتخت

سازمان زیباسازی با برنامه‌ها و پروژه‌های متنوع فرهنگی و هنری پایتخت را آماده نوروز ۱۴۰۳ کرده است.

رخت سال نو به تن پایتختبه گزارش ایکنا به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، در آستانه نوروز ۱۴۰۳ سازمان زیباسازی با برنامه‌ها و پروژه‌های متنوع در قالب آثار حجمی، دیوارنگاره و نقاشی دیواری، اهتزاز پرچم پایه کوتاه، آذین‌بندی ریسه‌ای، نورپردازی و نورآرایی، رنگ آمیزی و بهسازی جداره‌ها، برپایی جشن نور و اکران فرهنگی رنگ و بوی جدیدی به پایتخت داده‌ است.

به مناسبت جشن نوروز بیش از ۱۰۰ اثر حجمی با مضمون بهار، عمو نوروز و هفت سین در میادین و نقاط شاخص پایتخت آماده استقبال از بهار شده‌اند.

همچنین، در رویداد هنری بهارستان ۱۴۰۳ که هر ساله با همراهی هنرمندان در راستای تغییر چهره پایتخت و ایجاد حس نشاط و سرزندگی بهاری فعالیت می‌کند، امسال نیز با حضور ۳۱۳ تخم مرغ رنگی و تکمیل اثر از سوی ۲۶۱ هنرمند فعالیت خود را آغاز و با ۲۲ قاب نوروزی ازسوی ۲۲ هنرمند به فعالیت خود پایان دادند. این قاب‌های نوروزی پیش از سال جدید دور تا دور میدان آزادی نصب خواهند شد و حس و حال سال جدید را به فضای شهری پایتخت منتقل خواهند کرد.

از دیگر فعالیت‌های سازمان زیباسازی اجرای ۷۶ نقاشی دیواری و ۱۶ دیوارنگاره خلاق با استفاده از ویژگی‌های طبیعی و محیطی پایتخت است.

پویش عید آمد و عید آمد با نصب ۱۰ هزار پرچم پایه کوتاه، ۱۵۰ هزار متر آذین‌بندی ریسه‌ای و ۵ نما پرچم با مشارکت مناطق در  بزرگراه‌ها و معابر شهر و رنگ‌آمیز جداول و نیوجرسی‌ها در ۹ بزرگراه اصلی تهران و پل‌های عابر پیاده پایتخت، به استقبال سال نو خواهند رفت.

تا عید فطر نیز جشن نور بزرگی با نورآرایی ویژه‌ای در میدان ولیعصر (عج)  و اجرای تونل‌ها و سقف‌های نوری متنوعی به همراه المان‌های نوری حاجی فیروز و عمونوروز و نهنگ با تلاش شبانه‌روزی متخصصین، تکنسین‌ها و همکاران سازمان زیباسازی پایتخت را به شهری با جشن بزرگی پر نور تبدیل خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha