اخراج دانشجویان اردنی به خاطر اقامه نماز برای شهدای فلسطینی
کد خبر: 4203762
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸

اخراج دانشجویان اردنی به خاطر اقامه نماز برای شهدای فلسطینی

سه دانشجوی اردنی به دلیل نمازگزاردن برای شهدای غزه و اعلام همبستگی با فلسطینیان از دانشگاه اخراج شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، دانشگاه علوم اسلامی اردن تصمیم گرفت سه نفر از دانشجویان خود را به دلیل اقامه نماز غایب برای شهدای غزه که به منظور اعلام همبستگی با ملت فلسطین انجام شده بود، اخراج کند.

اسامه الجهنی از دانشجویان این دانشگاه گفت: حدود 20 دانشجو اقدام به برگزاری مراسم نماز غایب برای شهدای غزه کردند که دقایقی پس از این اقدام غافلگیر شدند، نیروهای امنیتی دانشگاه، به زور نماز را متوقف کرده و به یکی از دانشجویان حمله کردند.

وی ادامه داد: پس از تعرض به این دانشجویان، پرسنل حراست دانشگاه از دانشجویان شکایت کرده و به دروغ مدعی شدند که دانشجویان به آن‌ها حمله کرده‌اند و در حال حاضر موضوع توسط دستگاه قضایی درحال بررسی است.

دانشجویان شرکت‌کننده در این مراسم با کمال تعجب متوجه شدند که از ثبت نام دروس دانشگاهی جلوگیری شده، امکان هیچ اقدامی در وبسایت دانشگاه را ندارند و به اداره حقوقی معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: دانشگاه به شهادت دانشجویان در هیئت تحقیق و تفحص اهمیتی نداده و تصمیم قطعی انفصال آن‌ها را صادر کرده و میانجی‌گری هیچ یک از احزاب مجلس و شخصیت‌های ملی را نپذیرفته و بر اخراج آن‌ها از دانشگاه اصرار دارد، این درحالی است که یکی از این دانشجویان در شرف فارغ‌التحصیلی بوده است.

انتهای پیام
captcha