مردمی‌سازی مهمترین رکن کمیته امداد است
کد خبر: 4203528
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
مدیرکل کمیته امداد مازندران:

مردمی‌سازی مهمترین رکن کمیته امداد است

میثم معافی گفت: مهمترین رکن کمیته امداد امام خمینی(ره) مردمی‌سازی است و براساس فرمایش مقام معظم رهبری لازم است تفویض مدیریت به مردم انجام شود.

میثم معافی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، میثم معافی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران، امروز، 14 اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌مناسبت سالروز تأسیس کمیته امداد و روز احسان و نیکوکاری در این اداره‌کل برگزار شد، گفت: مهمترین رکن کمیته امداد مردمی‌سازی است و لازم است براساس فرمایش مقام معظم رهبری تفویض مدیریت به مردم انجام شود.
 
وی با بیان اینکه جشن نیکوکاری از سال 1369 آغاز شد، افزود: در سال گذشته 62 میلیارد تومان کمک‌های مردمی در قالب کمک‌های مؤمنانه جمع‌آوری شد و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری این مبلغ به 200 میلیارد تومان افزایش یابد.
 
معافی تحقق مردمی کردن کمیته امداد را ضروری دانست و  تصریح کرد: استان مازندان پنج هزار محله شهری و سه هزار و 200 روستا دارد و برای تحقق مردم‌سپاری بخشی از فعالیت‌های کمیته امداد لازم است تا هشت هزار و 200  شبکه احسان و نیکوکاری در محلات شهری و روستایی استان تشکیل شود.
 
وی اصطلاح «محله نیوز» را یک گزاره اجتماعی و مدنی دانست و ادامه داد: در دوره کرونا محله‌ها ظرفیت فرهنگی و اجتماعی خودش را نشان داد و این برگرفته از فرهنگ والای اسلامی است که غربی‌ها از آن بی‌بهره هستند.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با بیان اینکه جشن نیکوکاری امسال با جشن رمضان تلفیق شد، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان امسال سیاست راهبردی ترویج سنت نبوی قرض‌الحسنه است و خداوند متعال 194 بار در آیات متعدد به احسان و مشتقات آن سفارش و تأکید کرده است.
 
وی با بیان اینکه سه رکن مهم و اساسی در کمیته امداد امام خمینی(ره)، مردم‌سپاری، توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه و عدالت در توزیع است، افزود: در راستای اجرای عدالت در توزیع خدمات و امکانات، دقت در نحوه حمایت‌ها و خدمات به مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
معافی با بیان اینکه سه هزار و 200 میلیارد تومان گردش مالی برنامه و بودجه سالیانه اداره‌کل است، اظهار کرد: از این مقدار، ماهانه بیش از  ۷۷ میلیارد تومان و سالانه حدود ۹۳۰ میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌شود.
 
مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: ۸۲ هزار خانوار به‌صورت رسمی و ۲۰۰ هزار خانواده به‌صورت غیررسمی از خدمات امداد بهره‌مند می‌شوند، افزود: در حوزه کمک‌های مردمی در مرز جمع‌آوری یک هزار میلیارد تومان زکات واجب و مستحب هستیم.
انتهای پیام
captcha