مهلت ارسال آثار به همایش «ذوالجناحین» تمدید شد
کد خبر: 4203384
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

مهلت ارسال آثار به همایش «ذوالجناحین» تمدید شد

معاون پژوهشی مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی از تمدید فراخوان آثار همایش بین‌المللی حضرت جعفر بن ابیطالب «ذوالجناحین» تا پایان اسفندماه خبر داد.

سیدمجتبی اوصیا، معاون پژوهشی مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجتبی اوصیا، معاون پژوهشی مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی جامعه المصطفی و دبیر اجرایی همایش بین‌المللی جعفر بن ابیطالب(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: با توجه به استقبال علاقه‎‌مندان و درخواست محققان و پژوهشگران مبتنی بر تمدید فراخوان مقالات، بنابر تصمیم اعضای ستاد برگزاری، مهلت ارسال آثار به همایش ذوالجناحین تا پایان اسفندماه تمدید شد.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۳۰۰ مقاله به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، اردو و فرانسوی به دبیرخانه همایش رسیده است، افزود: با چهار نویسنده فاضل پیرامون کتاب و موسوعه قرارداد بسته‌ایم، که یک مجموعه ۵- ۶ جلدی موسوعه جناب جعفر(ع) شامل؛ انساب، مزارات، تاریخ زندگانی، فعالیت‌های تبلیغی و سیاسی، و... مجموعه ارزشمندی در حال نگارش است.

استاد جامعه المصطفی ادامه داد: در همین راستا یک اثر پژوهشی ارزشمندی پیرامون جناب جعفر طیار(ع) که حاصل ۳۰ سال تلاش تحقیقی و پژوهشی استاد سیدعلی میرشریفی است در حال آماده سازی است. 

وی اظهار کرد: کتاب دیگری در قالب رمان توسط استاد مسلم ناصری و اثر دیگری توسط یکی از اساتید پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در حال تدوین است و لذا در مجموع حدود ۱۰ اثری که برای همایش در حال آماده‌سازی است از بهترین تألیفات علمی و پژوهشی پیرامون حضرت جعفر بن ابیطالب(ع) است.

حجت‌الاسلام اوصیا با اشاره به وضعیت مقالات رسیده به دبیرخانه همایش گفت: بدون تردید مقالات برگزیده و چکیده مقالات چاپ خواهند شد و مجلد گفتار‌های مربوط به همایش در قالب دیدار با مراجع معظم تقلید، علما و شخصیت‌ها منتشر می‌شود.

مهلت ارسال آثار به همایش ذوالجناحین تمدید شد

وی به برگزاری نشست‌ها و کرسی‌های علمی این همایش اشاره کرد و افزود: در طول این مدت پیش‌نشست‌های علمی خوبی پیرامون محور‌های همایش برگزار شده است و مجموعه مطالب آن منتشر و در اختیار اهل علم و پژوهش قرار خواهد گرفت.

معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی با اشاره به زمان برگزاری مراسم اختتامیه افزود: با توجه به شرایط پیش آمده و جابجایی زمان برگزاری، با تصمیم رئیس همایش؛ حجت‌الاسلام والمسملین ناصر رفیعی و اعضای کمیته علمی، مقرر شدد زمان برگزاری مراسم اختتامیه در روز ۱۷ آبان‌ماه ۱۴۰۳ مصادف با ششم جمادی الاول، سالروز جنگ موته و شهادت حضرت جعفر بن ابیطالب(ع) قرار گیرد.

وی در پایان گفت: در خصوص پذیرش مقالات، دبیرخانه همایش فعلا تصمیم خود را تا پایان اسفندماه اعلام کرده است و علاقه‌مندان در این فرصت باقیمانده می‌توانند با ثبت در سامانه همایش نگاری که ویژه این همایش است، مقالات خود را ارائه تا مورد بررسی و ارزیابی علمی قرار گیرد.

گفت‌وگو از اکبر پوست‌چیان

انتهای پیام
captcha