حضور ۱۱۲ هزار و ۹۳۲ نفر رأی اولی‌ها در مازندران
کد خبر: 4202128
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

حضور ۱۱۲ هزار و ۹۳۲ نفر رأی اولی‌ها در مازندران

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: از ۲ میلیون و۴۸۷ هزار و ۲۴۴ واجد شرایط رأی دادن در مازندران ۱۱۲هزار و ۹۳۲ نفر رأی اولی هستند.

رای اولیبه گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، قاسم عزیززاده گرجی، معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اشاره به اینکه از کل واجدین شرایط رأی دادن در مازندران ۱۱۲ هزار و ۹۳۲ نفر رأی اولی‌ها هستند، تصریح کرد: برای نخستین بار ۵۵ هزار و ۳۱۸ نفر زن و ۵۷ هزار و ۶۱۴ نفر مرد به عنوان رأی اولی شرایط شرکت در انتخابات را دارند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اعلام اینکه سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان تعیین شده است، افزود: حوز‌ه‌های انتخابیه ۹ گانه مازندران شامل «ساری و میاندورود»، «قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار»، «نکا، گلوگاه و بهشهر»، «تنکابن، رامسر و عباس‌آباد»، «نور و محمودآباد»، «نوشهر، چالوس و کلاردشت»، «بابل»، «آمل» و «بابلسر و فریدونکنار» است که بیشترین شعب اخذ رأی مربوط به بابل، ساری و آمل است.

این مسئول با بیان اینکه از این تعداد شعب اخذ رأی ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار در ۱۱ اسفند روز برگزاری انتخابات مستقر هستند، تصریح کرد: از مجموع شعب اخذ رأی در مازندران یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه در روستا‌های استان برپا می‌شوند.

عزیززاده گرجی تعداد عوامل اجرایی و نظارتی که در انتخابات حضور دارند را بیش از ۲۷ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد شامل کاربر شعب، بازرس، نماینده فرماندار، نماینده بخشدار، ناظران شورای نگهبان و نیرو‌های خدماتی و رانندگان هستند.

وی با بیان اینکه در ۱۱ اسفندماه، ۳۶۷ نفر در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای در مازندران به رقابت می‌پردازند تا بتوانند ۱۲ کرسی بهارستان را به مدت چهار سال از آن خود کنند، تصریح کرد: مازندران در ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری پنج نامزد دارد تا چهار نفر به انتخاب مردم راهی مجلس خبرگان رهبری شوند.

گفتنی است، براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ استان مازندران حدود 3 میلیون و ۲۸۳ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
captcha