نگاهی به نمایشگاه جانبی مسابقات بین‌المللی قرآن + عکس و فیلم
کد خبر: 4200484
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲

نگاهی به نمایشگاه جانبی مسابقات بین‌المللی قرآن + عکس و فیلم

نمایشگاه قرآن در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن راه‌اندازی شده و در آن فعالیت‌های قرآنی متعددی در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شده است.

نگاهی به نمایشگاه جانبی مسابقات بین‌المللی قرآن + عکس و فیلم

به گزارش ایکنا، در حاشیه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران و همچون سال‌‌های گذشته نمایشگاهی برپا شده است که البته به نظر می‌رسد وسعت بیشتری نسبت به نمایشگاه‌های قبل داشته باشد.

برگزارکنندگان مسابقات تلاش کرده‌اند در این نمایشگاه خدماتی که عمده آن مربوط به فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است را به بازدیدکنندگان و افرادی که برای استماع کلام وحی به سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی می‌آیند، ارائه کنند. 

در این نمایشگاه غرفه‌هایی همچون پاسخ به سؤالات شرعی بانوان و آقایان، مشاور خانواده و تربیت فرزند، پاسخ به شبهات دینی و قرآنی، مرکز طبع و نشر، شهدای قرآنی، دارالکتابه، خوشنویسی آیات منتخب، شبکه شاد، انتشارات اسوه، قرآن بخوانید جایزه بگیرید، انقلاب قرآنی، رهبر قرآنی، عرضه محصولات حجاب و عفاف، صنایع دستی قرآنی، مرکز ‌ترجمان ‌وحی، بنیاد فرهنگی البرز، دانشگاه علوم معارف قرآن کریم، استعدادیابی مجری‌گری قرآنی، حفظ موضوعی قرآن کریم، مرکز درس‌هایی از قرآن و ... دایر شده است. 

در این نمایشگاه تعدادی از غرفه‌ها با استقبال بیشتری از سوی مخاطبان مواجه شده‌اند، یکی از این غرفه‌ها، مربوط به پاسخگویی به سوالات شرعی بانوان است. بر اساس گفته مسئولان این غرفه، بیشترین مراجعه به آن‌ها در مورد مسائلی در حوزه مشکلات زنان و همچنین موضوعات مربوط به نماز بوده است. 

نگاهی به نمایشگاه جانبی مسابقات بین‌المللی قرآن + عکس و فیلم

همچنین در بخش پاسخگویی به شبهات دینی و قرآنی نیز مسائلی همچون جبر و اختیار، بلایا و مصائب و مستجاب نشدن دعا بیشترین مسائلی بوده که از مسئولان غرفه‌ها و مشاورانی که در آنجا حضور دارند پرسیده شده است. 

یکی دیگر از غرفه‌های پربازدید نمایشگاه جانبی مسابقات بین‌المللی قرآن غرفه‌ «قرآن بخوان، جایزه بگیر» است، این غرفه ویژه کودکان طراحی شده و در آن قصه‌های قرآنی و پیام‌های قرآنی از طریق سرود، رنگ‌آمیزی، طراحی و نقاشی، و ... به کودکان منتقل می‌شود. 

در این غرفه‌ که می‌توان آن را شلوغ‌ترین غرفه نمایشگاه جانبی مسابقات نامید و همیشه صفی از کودکان جلوی آن به انتظار نشسته‌اند، داستان‌های قرآنی در قالب بازی و سرگرمی به کودکان منتقل می‌شود و بعد از آن با حضور در مسابقات مرتبط با سن آن‌ها، نسبت به اهدای جوایز اقدام می‌شود. 

غرفه مربوط به محصولات عفاف و حجاب نیز از جمله غرفه‌های شلوغ این نمایشگاه است، برخی غرفه‌های این نمایشگاه محصولات خود را با تخفیف 20 درصدی عرضه کرده‌اند. این نمایشگاه از روز 27 بهمن‌ تا یک اسفندماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی دایر است.  

یادآور می‌شود، مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در بخش آقایان و پسران در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل طی ۲۷ بهمن تا ۱ اسفندماه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ و در بخش بانوان و دختران در رشته‌های قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن طی ۲۸ تا ۳۰ بهمن صبح‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ برگزار می‌شود.

مراسم اختتامیه و اعلام نفرات برتر دوم اسفندماه با حضور رئیس‌جمهور از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در همین محل برگزار شده و روز پنجشنبه، سوم اسفندماه، متسابقان به همراه اعضای هیئت داوران این دوره به محضر رهبر معظم انقلاب می‌رسند.

مخاطبان ایکنا تا پایان این رقابت‌ها می‌توانند از طریق پرونده ویژه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران این رویداد را پیگیر باشند.

انتهای پیام
captcha