استقرار میز راهنما در سالن اصلی مسابقات بین‌المللی قرآن + فیلم
کد خبر: 4200313
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

استقرار میز راهنما در سالن اصلی مسابقات بین‌المللی قرآن + فیلم

کمیته فنی چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران برای ارتقای سطح متسابقان میز راهنمایی را با حضور دو نفر از اساتید شناخته شده کشورمان برپا کرده است.

اختصاص میز راهنما در سالن اصلی مسابقات بین‌المللی قرآن

به گزارش خبرنگار ایکنا، امسال کمیته فنی چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران اقدام به راه‌اندازی میزِ راهنمایی از متسابقان در سالن اصلی مسابقات کرده است.

در این میز که در سمت راست سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی و در ردیف انتهایی قرار گرفته است، سیدعباس انجام و معتز آقایی، دو نفر از اساتید شناخته شده کشورمان به ارائه راهنمایی‌ها به شرکت‌کنندگان در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن کریم می‌پردازند.

هر شرکت‌کننده بعد از اجرای تلاوت خود به این اساتید مراجعه کرده و نکاتی در مورد نقاط ضعف و قوت تلاوت خود دریافت خواهد کرد. 

به نظر می‌رسد اختصاص این میز برای راهنمایی متسابقان در هیچ رقابت قرآنی دیگری در سطح دنیا مرسوم نیست و تنها ایران است که چنین اقدامی را برنامه‌ریزی کرده است.

اقدامی که به نظر می‌رسد بخشی از اهداف برنامه‌ریزی آن، ارتقای سطح شرکت‌کنندگان و نیز اقناع آنها از نمره‌ای که گروه داوری در نظر گرفته است، باشد. 

چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران از بیست و ششم بهمن‌ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شده و روز دوم اسفندماه با برپایی مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد.

این دوره از مسابقات در دو بخش دانش‌آموزی و بزرگسالان در دو گروه بانوان و آقایان برگزار می‌شود. رقابت‌های بخش بانوان که از صبح امروز آغاز شده است در نوبت صبح و از ساعت 9 تا 12 و رقابت‌های بخش آقایان نیز از ساعت 15 تا 21 خواهد بود.

یادآور می‌شود، مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در بخش آقایان و پسران در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل طی ۲۷ بهمن تا ۱ اسفندماه، بعد از ظهرها از ساعت ۱۵ تا ۲۱ و در بخش بانوان و دختران در رشته‌های قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن طی ۲۸ تا ۳۰ بهمن صبح‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ برگزار می‌شود.

مراسم اختتامیه و اعلام نفرات برتر دوم اسفندماه با حضور رئیس‌جمهور از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در همین محل برگزار شده و روز پنجشنبه، سوم اسفندماه، متسابقان به همراه اعضای هیئت داوران این دوره به محضر رهبر معظم انقلاب می‌رسند.

مخاطبان ایکنا تا پایان این رقابت‌ها می‌توانند از طریق پرونده ویژه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران این رویداد را پیگیر باشند.

انتهای پیام
captcha