محفل انس با قرآن قاریان لبنانی در بقاع شمالی + عکس
کد خبر: 4199779
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲

محفل انس با قرآن قاریان لبنانی در بقاع شمالی + عکس

جمعیت قرآنی توجیه و ارشاد لبنان در مسجد روستای «بزالیه» در استان «بقاع شمالی» این کشور همزمان با ایام بعثت رسول اکرم(ص) محفل انس با قرآنی را با حضور تعدادی از قاریان لبنانی برگزار کرد.

به گزارش ایکنا از لبنان، جمعیت قرآن توجیه و ارشاد لبنان با همکاری واحد قرآنی ترویج و فعالیت‌های فرهنگی جمعیت معارف این کشور به برگزاری محفلی قرآنی در روستای البزال یکشنبه، 22 بهمن اقدام کرد.

در این برنامه شماری از قاریان برجسته لبنانی از جمله حسین البزال، علی صلاح النمر و حاج صلاح النمر سوره‌هایی از قرآن کریم را تلاوت کردند.

در ادامه شیخ ماهر امهز، مسئول فرهنگی جمعیت معارف در حضور امام جماعت روستای بزالیه و برادران و خواهران حاضر در این محفل نورانی سخنانی را ایراد کرد.

جمعیت قرآنی توجیه و ارشاد لبنان مجمعی قرآنی و خیریه با قدمتی 35 ساله است که در سال 1408 ه.ق با هدف پرورش نسلی قرآنی برای ایجاد جامعه‌ای صالح و زیبنده به صفات اخلاقی و مبادی و ارزش‌های اسلامی تأسیس شد.

این جمعیت در مساجد، حسینیه‌ها، حوزه‌های علمیه و انجمن‌های علمی و مجامع متعدد لبنانی به برگزاری محافل قرآنی اقدام می‌کند و در مدارس نیز پس از کسب مجوزهای لازم و در چارچوب قوانین و ساختار در زمینه تدریس علوم قرآنی فعالیت دارد.

راه‌اندازی انجمن‌های تدریس و نشر علوم قرآنی، ارتباط مستمر با جمعیت‌های همسو و هماهنگی و همکاری با آن‌ها در راستای تحقق اهداف مشترک از دیگر فعالیت‌های انجمن قرآنی توجیه و ارشاد لبنان است.



انتهای پیام
captcha