پرداخت ۳۸ میلیارد ریال زکات به همت مردم شهر نکا
کد خبر: 4198319
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

پرداخت ۳۸ میلیارد ریال زکات به همت مردم شهر نکا

رئیس کمیته امداد شهرستان نکا از پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد ریال زکات توسط مردم نیک‌اندیش نکا در ۹ ماهه اخیر در سال‌جاری خبر داد.

رمضان حسینی رئیس کمیته امداد شهرستان نکابه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رمضان حسینی، رئیس کمیته امداد شهرستان نکا با بیان اینکه، کمیته امداد به‌عنوان دبیرخانه زکات در زمینه فرهنگ‌سازی، ترویج، جمع‌آوری و ثبت زکات مسئولیت  دارد، اظهار کرد: در ۹ ماهه سال‌جاری معادل ۳۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از کمک‌های مردمی از سرفصل زکات در اختیار مددجویان و نیازمندان بخش نکا قرار گرفت. 
 
حسینی با بیان اینکه مشترکان صندوق صدقات، ۱۷میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال صدقه به نیازمندان این اداره پرداخت کردند، تصریح کرد: صدقات جمع‌آوری شده برای هزینه‌های درمانی، تحصیلی، جهیزیه، مسکن و معیشت نیازمندان پرداخت شد. 
 
حسینی با اشاره به طرح اکرام و محسنین، گفت: 3 هزار و ۶۴۰ نفر حامی فعال، حمایت ۷۰۰ نفر از ایتام و فرزندان طرح محسنین (نیازمندان غیر ایتام) در این بخش را به عهده دارند و در بخش‌های معیشت، تحصیلی، مسکن، جهیزیه به فرزندان معنوی خود معادل ۲۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال بصورت نقدی و کالا کمک کردند. 
 
وی افزود: در مجموع از ابتدای سال تا کنون در سه سرفصل، ۸۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کمک، از خَیِّرین گرانقدر جمع‌آوری و بین نیازمندان شهرستان نکا توزیع شد. 
حسینی تاکید کرد: با توجه به نیاز‌های روز افزون مددجویان تحت حمایت شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۱۹۶۸۸ مربوط به اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان نکا است، منتظر مساعدت‌های خَیِّرین نیک‌اندیش هستیم.

 

انتهای پیام
captcha