تبیین نقش خواص در پرشوری انتخابات + فیلم
کد خبر: 4198029
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش بیان کردند

تبیین نقش خواص در پرشوری انتخابات + فیلم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار صبح امروز فرماندهان نیروی هوایی و نیروی پدافند هوایی ارتش بیان کردند: قدرت ملی، امنیت ملی به همراه دارد؛ و وقتی دشمن حضور مردم را می‌بیند، تهدید دشمن خنثی می‌شود. در پرشوری انتخابات، خواص می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

دیدار جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش با رهبر انقلاب

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، در آستانه نوزدهم بهمن‌؛ روز نیروی هوایی ارتش و سالروز بیعت تاریخی کارکنان نهاجا با امام خمینی(ره)، امروز، 16 بهمن، جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معزز کل قوا (مدظله العالی)، در حسینیه امام خمینی(ره) دیدار کردند.

گزیده‌ای از بیانات فرمانده‌کل قوا در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش؛

  • وظیفه خواص سنگین است. نتیجه غفلت خواص از وظیفه خود ضربه‌های سنگین تاریخی به ملت خواهد بود.
  • جبهه دشمن برای خواص برنامه دارد. جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی خواص در جامعه و ایجاد تردید و تعلل در آنان مهم‌ترین برنامه دشمن است.
  • خواص می‌توانند برای برگزاری انتخابات پرشور نقش‌آفرین باشند. نتیجه انتخابات پرشور افزایش اقتدار ملی است.
  • حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشانه اقتدار ملی است. حضور مردم در راهپیمایی امسال نیز به فضل الهی پرشور خواهد بود.
  • خواص در دنیای اسلام در قبال موضوع غزه وظیفه دارند. خواص دنیای اسلام باید درخواست عمومی برای قطع رابطه با رژیم صهیونیستی را داشته باشند.
  • پیش از انقلاب اسلامی عناصری از نیروی هوایی با بنده مرتبط بودند. دوست بودیم، می‌آمدند می‌رفتند. در نیرو عناصر مؤمن فراوان بودند، اما رؤسای نیرو متعلق به آمریکا بودند. ابزار نیرو، جنگنده‌ها و بقیه‌ی ابزاری که در نیرو بود، متعلق به آمریکا بودند. ملک آمریکا بودند. بله، پولش را ایران داده بود خریده بود، اما مال آمریکا بود. اختیارش دست آمریکا بود. اختیار فرماندهانش هم دست آمریکا بود.
  • این نیروی هوایی را عناصر مؤمن نیروی هوایی از آمریکایی بودن تبدیلش کردند به ایرانی بودن؛ نیروی هوایی را کردند ایرانی، ایرانی شد. فرمانده‌اش ایرانی، عناصرش ایرانی، تصمیم‌گیرهایش ایرانی، تجهیزاتش ایرانی، بله ساخت آمریکا بود، اما مال ایران بود، دیگر جرئت اینکه دست بزنند، نداشتند.
  • نیروی هوایی یک چنین سابقه‌ای دارد؛ یعنی پیش‌ّبرندگی‌اش و قدرت تحول‌آفرینی در درون نیرو و در کارکرد نیرو یک چنین نمونه‌های روشن و بارزی را به ما نشان داد.
  • خواص عناصر شتاب‌دهنده جامعه هستند. خواص با فکر و شناخت و تشخیص عمل می‌کنند و تابع جو نیستند.
  • نیروی هوایی در پیوستن به انقلاب سبقت گرفت. البته ارتش، بدنه‌ی ارتش یک بدنه‌ی سالم و مردمی و مسلمان و مؤمنی بود، به انقلاب پیوست به راحتی. اما از همه جلوتر نیروی هوایی بود. اولاً با بیعت روز نوزدهم بهمن که آمدند آن حادثه‌ی عجیب را به وجود آوردند، بعد با مقاومتشان در مقابل نیروی گارد شاه. این پیشگامی که انجام گرفت شد، شتاب‌دهنده‌ی انقلاب.
  • خوشبختانه در کشور ما خواص در اقلیت نیستند. کسانی که از روی نقشه، فکر، تشخیص اقدام می‌کنند، کار می‌کنند، تصمیم می‌گیرند، در سطح کشور گسترده است. این از برکات انقلاب است. اینها می‌توانند نقش‌آفرینی کنند. اینها می‌توانند در موارد حساس برای کشور کار انجام دهند. وظیفه‌ اینها وظیفه‌ سنگینی است.
  • اینها بایستی جهت عمومی حرکت جامعه را حفظ کنند و نگذارند این حرکت دچار انحراف شود. اگر خواص جامعه از این وظیفه غفلت کنند، حوادثی که پیش خواهد آمد، ضربه‌های تاریخی به ملت‌ها می‌زند. امروز جبهه‌ دشمن برای خواص برنامه‌ی خاص دارد، برای خواص در کشور خود ما و در خیلی از جاهای دیگر برنامه دارند، اینها را دچار تردید کنند، دچار تأمل کنند، دچار تعلل کنند، احیاناً چرب و شیرین دنیا را به اینها بچشانند، اینها را جذب کنند برای اینکه در بزنگاه‌ها، در نقاط حساس، در آن جایی که لازم است که یک اقدامی انجام بدهند، انجام ندهند و آن شتابدهندگی‌ای که از خواص متوقع است، آن صورت نگیرد. برنامه دارند برای این کار. وظیفه‌ی خواص این است. باید تردیدافکنی و شک‌آفرینی دشمن را خنثی کنند.

    در داخل کشور خودمان هم مسئله‌ انتخابات در پیش است. خواص بتوانند نقش ایفا کنند. مطمئناً انتخابات در داخل کشور هرچه پرشورتر صورت بگیرد قدرت ملی را بیشتر نشان می‌دهد.

    قدرت ملی امنیت ملی می‌آورد؛ یعنی وقتی دشمن نگاه می‌کند جبهه‌ی دشمن حضور مردم را می‌بیند قدرت نظام را مشاهده می‌کند، می‌بیند این کشور کشور قدرتمندی است مردم حاضر و آماده‌اند. تهدید دشمن خنثی می‌شود. یعنی اقتدار ملی امنیت ملی را به وجود می‌آورد، این خیلی باارزش و مهم است.

    این را خواص می‌توانند نقش‌آفرینی کنند، انتخابات را پرشور کنند.

انتهای پیام
captcha