کمک 63 میلیارد تومانی مردم به تحصیل دانش‌آموزان نیازمند
کد خبر: 4196254
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰

کمک 63 میلیارد تومانی مردم به تحصیل دانش‌آموزان نیازمند

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت : بیش از ۶۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بسته تحصیلی به دانش آموزان نیازمند کمک شده که از این میزان فقط 1.5میلیارد تومان کمک دولتی بوده و بقیه آن یعنی 63 میلیارد تومان آن کمک‌های مردمی بوده که نشان از همت مردم خراسان رضوی در کمک و احسان به نیازمندان است.

رضا سلم‌آبادی، مدیر کل کمیته امداد خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، رضا سلم‌آبادی، مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی، در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز 7 بهمن‌ماه، در اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در خراسان رضوی 370 هزار نفر تحت حمایت داریم که از این تعداد، ۵۵ هزار و ۴۰۰ نفر، دانش‌آموز هستند که نزدیک 15.5درصد آمار کل آمار را شامل می‌شود.

وی افزود: سال جاری به همت مردم و منابع دولتی، بیش از ۶۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بسته تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند کمک شده  که از این میزان فقط یک و نیم میلیارد تومان کمک دولتی بوده و بقیه آن یعنی 63 میلیارد تومان آن کمک‌های مردمی بوده که نشان از همت مردم خراسان رضوی در کمک و احسان به نیازمندان است.

سلم‌آبادی با اشاره به ایجاد عدالت آموزشی، بیان کرد: طرح «مدارس همدل» مربوط به مدارس هیئت امنایی، غیرانتفاعی و غیردولتی است که در این طرح، این مدارس دانش‌آموزان مناطق محروم را جذب کرده و هیچگونه شهریه‌ای از این دانش‌آموزان دریافت نمی‌شود و هزینه ایاب و ذهاب را نیز این مدارس تقبل کرده‌اند.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: در این طرح نه تنها از این دانش‌آموزان شهریه‌ای بابت هزینه تحصیل و ایاب و ذهاب گرفته دریافت نمی‌شود، بلکه به خانواده‌های این دانش‌آموزان نیز سر زده و اگر در معیشت، درمان و تهیه لوازم نیاز به کمک داشته باشند به آنان کمک خواهد شد.

وی افزود: در این طرح کارکنان مدارس مجری طرح و نیز اولیاء مدارس همدل به عنوان مددکار همواره در کنار ما بودند.

سلم‌آبادی اظهار کرد: سال قبل 500 دانش‌آموز تحت حمایت «مدارس همدل» بودند که سال جاری این آمار با رشد چشمگیر به ۱۳۸۳ دانش‌آموز رسیده است و در حال حاضر نزدیک به 1400 دانش‌آموز نیازمند در استان در ۲۰۰ مدرسه همدل مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: به طور کلی و با توجه به شهریه روز، این مدارس چیزی حدود 21 میلیارد تومان به دانش‌آموزان نیازمند کمک کرده‌اند.

وی در خصوص تحصیل دانش‌آموزان نیازمند در مدارس سمپاد، تصریح کرد: ۵۸ دانش‌آموز تحت پوشش در مدارس سمپاد داریم که طی مذاکره با آموزش و پرورش، هیچ‌کدام از دانش‌آموزان مبلغی بابت شهریه پرداخت نکردند. همچنین ۶۵۰ دانش‌آموز در مدارس نمونه دولتی داریم که در این مدارس هم هیچ مبلغی به عنوان شهریه دریافت نشده است.

سلم‌آبادی افزود: 2500 دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد در کنکور سال گذشته شرکت کردند که 1820 نفر قبولی قطعی داشتیم، دو نفر از دانش‌آموزان رتبه زیر صد داشتند و 11 نفر نیز رتبه بین 100 تا هزار داشتیم و ۵۷ نفر نیز قبولی قطعی دانشگاه فرهنگیان بودند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی در مورد خدمات آموزشی به دانش‌آموزان کنکوری نیز گفت: در سال جاری نزدیک به  2525 نفر از دانش‌آموزان نیازمند در کانون قلم‌چی حضوری ثبت‌نام کردند که شهریه هرکدام 12 میلیون تومان است و در مجموع 30 میلیارد تومان برای این دانش‌آموزان هزینه شده است.

وی اظهار کرد: همچنین 900 نفر به صورت آنلاین در کانون قلم‌چی شرکت کردند و 360 نفر از دانش‌آموزان نیازمند نیز در سایر مراکز آموزشی فرهنگی ثبت‌نام کرد‌ه‌اند.

سلم‌آبادی ادامه داد: نزدیک به 4000 نفر از دانش‌آموزان در اردوهای فرهنگی یک تا چهار روزه شرکت کردند. همچنین در خصوص سوادآموزی نیز 617 نفر به نهضت سوادآموزی معرفی شدند که به هر نفر، مبلغ یک میلیون تومان کمک می‌کنیم که 500 هزار تومان هنگام ثبت‌نام و مابقی هنگام اخذ گواهی‌نامه پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد: در سال جاری 2300 نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت ما در مسابقات قرآنی شرکت کردند که چه از لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان و چه از لحاظ تعداد برندگان، رتبه اول در کشور را داشتیم و این دانش‌آموزان بیش از 10هزار اثر به این مسابقات فرستادند.

وی در زمینه معلمان و کارکنان و دانش‌آموزان حامی، گفت: در حال حاضر 11 هزار و 500 نفر از کارکنان آموزش و پرورش حامی 29 هزار و پانصد دانش‌آموز نیازمند هستند که در 10 ماهه نخست سال جاری، مبلغ 10 میلیارد تومان کمک نقدی داشته‌اند، هم چنین 10 هزار معلم حامی داریم که 7 میلیارد نیز این معلمان به دانش‌آموزان نیازمند کمک کرده‌اند.

سلم‌آبادی تصریح کرد: در مجموع کارمندان و معلمان آموزش و پرورش با حمایت از 51 هزار دانش‌آموز نیازمند، در 10 ماه سال جاری، 17 میلیارد تومان به دانش‌آموزان نیازمند کمک کردند، همچنین 5500 نفر حامی دانش‌آموز در سطح استان داریم که این دانش‌آموزان نیز در 10 ماه سال جاری مبلغ 2 میلیارد و 700 میلیون تومان به دانش‌آموزان نیازمند کمک کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha