حضور 42 هزار دانش‌آموز از خراسان رضوی در مراسم اعتکاف
کد خبر: 4196252
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲

حضور 42 هزار دانش‌آموز از خراسان رضوی در مراسم اعتکاف

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با اعلام آمار رسمی از 80 هزار معتکف در استان 42 هزار نفر دانش‌آموز هستند.

سیدامیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدامیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، امروز 7 بهمن ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل این اداره‌کل برگزار شد، بیان کرد: سه محور شامل امکانات تعلیم و تربیت، نیروی انسانی و راهکار راهبردی از مهم‌ترین مباحث در آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: با مشارکت‌های گسترده در عرصه کمک به مناطق غیربرخوردار و حاشیه شهر توجه زیادی صورت گرفته است که علاوه بر کمیته امداد نهادها و سازمان‌های دیگر از جمله آستان قدس رضوی و سپاه نیز مشارکت‌هایی در این خصوص داشته‌اند.

شوشتری افزود: با این حال کمبود در مدارس وجود دارد و ما منکر آن نیستیم در بحث نیروی انسانی نیاز ما در آموزش و پرورش زیاد است، چرا که برنامه‌ریزی برای حجم بازنشستگان در سال 1400 انجام نشده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: ما کمبود نیروی انسانی را با نیروهای حق‌التدریس و خرید خدمت تامین کرده‌ایم، اما در این خصوص کیفیت‌بخشی باید تامین شود، لذا 5000 نیرو در اسفندماه قرار است جذب کنیم و مرحله بعد جذب نیرو در اردیبهشت ماه خواهد بود تا بتوانیم کمبود کیفیت را جبران کنیم.

وی با اشاره به کارنامه علمی آموزش و پرورش در سال گذشته، بیان کرد: ما افزایش 50درصدی رتبه‌های دورقمی در کنکور سال گذشته را شاهد بودیم، همچنین میانگین امتحان نهایی استان از کشور جلوتر است.

شوشتری گفت: در مسابقات پژوهش جزء سه استان برتر هستیم. همچنین در المپیادهای علمی 84 نفر منتخب داشتیم که 17 نفر از دانش‌آموزان استان مدال طلا را از آن خود کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص اقدامات تربیتی در حوزه معارفی، بیان کرد: اردوی راهیان نور را فرصتی مناسب برای تبیین و بازخوانی ارزش‌های دفاع مقدس و آشنایی نسل سوم انقلاب با آرمان‌های شهدا و روحیه ایثارگری و فداکاری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است بر این اساس اعزام کاروان‌های دانش‌آموزی به راهیان نور در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: تاکنون اعزام 3000 دانش آموز به راهیان نور را داشته‌ایم، علاوه بر این نیز برنامه‌ریزی شده تا این تعداد تا 6000 نفر افزایش یابد. علاوه بر این نیز اعزام 2000 نفر از فرهنگیان به مناطق عملیاتی در قالب کاروان راهیان نور در دستور کار است.

شوشتری تصریح کرد: در سال جاری نیز شاهد استقبال خوبی از دانش‌آموزن در مراسم اعتکاف بودیم که براساس آمار کلی از مجموع 80 هزار معتکف در استان 42 هزار نفر دانش‌آموز بودند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: موقوفه مشارکتی یا جمعی با مشارکت جمعی از خیرین ازجمله دانش‌آموزان و فرهنگیان به تعداد حدود 200هزار نفر به عنوان یگانه راهکار موثر برای برون‌رفت از مشکلات مربوط به تأمین منابع مالی پایدار برای فعالیت‌های حوزه قرآن، عترت و نماز است.

وی گفت: این موقوفه به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود و اعضای هیئت امنای موقوفه معاون وقت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و یکی از فرهنگیان متعهد و توانمند استان با معرفی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و تأیید اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی است.

شوشتری بیان کرد: این موقوفه اکنون به سوددهی رسیده و تاکنون 100 میلیون تومان از محل عواید این موقوفه برای مباحث قرآنی به مناطق و نواحی آموزش و پرورش واریز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به برگزاری مراسم سه شنبه‌های افتتاح در راستای هر سه شنبه افتتاح یک مدرسه، تصریح کرد: تا دهه فجر افتتاح 243 کلاس درس دیگر در دستور کار است و نوید افتتاح 4000 کلاس درس تا پایان سال را خواهیم داشت. همچنین 5500 نفر حامی دانش‌آموز در سطح استان داریم که این دانش‌آموزان نیز در 10 مال سال جاری مبلغ 2 میلیارد و 700 میلیون تومان به دانش‌آموزان نیازمند کمک کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha