اعتکاف فرصت سیر و سلوک در شروع فصل بندگی است
کد خبر: 4193852
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰

اعتکاف فرصت سیر و سلوک در شروع فصل بندگی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف به‌صورت اختصاصی یا اعتکاف دانش‌آموزی و عمومی گفت: اعتکاف یکی از فرصت‌های سیر و سلوک در شروع فصل بندگی است.

حجت‌الاسلام محمد مهدی شریف‌تبار، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندرانحجت‌الاسلام محمد مهدی شریف‌تبار مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام محمد مهدی شریف‌تبار، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، در جلسه ستاد شئون فرهنگی، ویژه مراسم معنوی اعتکاف رجبیه که با حضور نمایندگان نهاد‌ها و سازمان‌های مرتبط  امروز ۲۴ دی‌ماه در اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران در بابل برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری از اعتکاف به عنوان یکی از حسنات و رویش‌های انقلاب اسلامی و سرمایه اجتماعی یاد کردند.
 
وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مسئله خودسازی و توجه به کانون‌های افزایش معنویت تأکید شده است و اعتکاف یکی از فرصت‌های سیر و سلوک در شروع فصل بندگی است.
 
شریف‌تبار با بیان اینکه ماه رجب، ماه تطهیر، سیر و سلوک و ولایت است، تصریح کرد: در ماه رجب، انسان قلب خودش را وارد نور ائمه(ع) می‌کند و فرصت تربیت در این ایام‌البیض می‌تواند روشنی بخش زندگی ما باشد.
 
وی با بیان اینکه برگزاری اعتکاف تحت عنوان «دورهمی روز‌های روشن» و تزکیه و تعالی روح و سوق دادن جوانان به این امر بسیار مهم است، افزود: در سال‌های گذشته همه نهاد‌ها در برگزاری اعتکاف همت کردند، اما شور و اشتیاق سال‌های قبل از کرونا بسیار بیشتر از سال گذشته بود.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف به‌صورت اختصاصی یا اعتکاف دانش‌آموزی و عمومی، اظهار کرد: امیدواریم به کمک ادارات شهرستان‌ها بتوانیم این سنت حسنه که سبب‌ساز افزایش معنویت در جامعه می‌شود به نحو احسن برگزار کنیم.
 
وی با بیان اینکه اعتکاف در سطوح مختلف قابل برنامه‌ریزی است و این اداره‌کل مدیریت ابلاغی ندارد، گفت: جایگاه اداره‌کل تبلیغات، راهبری محتوایی است. اعتکاف، نقطه شروع دوباره و فرصتی است که از میان همین معتکفین که جانهایشان در سایه سار عبادات تزکیه شد، بتوانیم توسعه کنشگری در حوزه‌های مختلف را ادامه دهیم.
 
شریف‌تبار بیان کرد: اعتکاف در راستای تربیت انسان مؤثر است چرا که اسلام دین تک بعدی نیست که فقط به عبادات و راز و نیاز خود بپردازد و از مسائل روز و پیرامون خود بی‌تفاوت باشد.
 
این مسئول با اشاره به اهمیت محتوای برگزاری اعتکاف در مساجد، گفت: باید خط محتوایی واحد در مراسم اعتکاف حاکم باشد و مسئولان اعتکاف به ستاد اعتکاف وصل شوند تا این خط محتوایی انتقال پیدا کند.
 
وی درباره نحوه نام‌نویسی علاقه‌مندان به شرکت در اعتکاف، اظهار کرد: سامانه‌ای طراحی خواهد شد تا ثبت نام معتکفین در آن سامانه انجام شود.
 
 
انتهای پیام
captcha