فجایع غزه از نگاه کودکان در نمایشگاه استانبول + فیلم
کد خبر: 4193642
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴

فجایع غزه از نگاه کودکان در نمایشگاه استانبول + فیلم

نمایشگاهی از آثار هنری کودکان غزه که در استانبول برگزار شده است، با استقبال گسترده بازدید‌کنندگان داخلی و خارجی روبرو شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، این نمایشگاه که برای جلب توجه به بحران انسانی غزه از دیدگاه کودکان طراحی شده، تحسین بین‌المللی را به همراه داشته و نه تنها توجه مردم ترکیه بلکه مهمانان خارجی و رسانه‌های بین‌المللی را به خود جلب کرده است.

 
«رویاهای ضد گلوله: نمایشگاه هنرمندان کودک غزه» به میزبانی اداره ارتباطات ترکیه در اواخر دسامبر در میدان تقسیم افتتاح شد.
 
ماهر زین، خواننده سرشناس لبنانی ـ سوئدی به همراه امل متلوثی خواننده و ترانه‌سرای تونسی از این نمایشگاه بازدید و حمایت خود را از آن اعلام کردند.
 
در این نمایشگاه ترانه‌هایی که هنرمندان برای فلسطین سروده‌اند و به سختی‌هایی اشاره می‌کند که فلسطینی‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند پخش می‌شود.
 
زین تأثیر این نمایشگاه را ستود. او گفت: اکنون ما اینجا در این نمایشگاه هستیم، یک اثر هنری زیبا و می‌توانیم ببینیم که بسیار گویا است و مانند دیدن وقایع از دریچه ذهن و چشم کودکان فلسطین و غزه است.
 
وی خواهان پایان دادن به جنایات اسرائیل شد و گفت: بیش از 90 روز است که شاهد این جنایات هستیم. این وحشتناک است. منظورم این است که تماشای آن وقایع انسان را شدیداً متاثر می‌کند. نمی‌دانم چه زمانی قرار است متوقف شود. فقط امیدواریم که هر چه زودتر متوقف شود. ما اکنون آتش‌بس می‌خواهیم. او بر لزوم موضع‌گیری همه در برابر جنایات جاری تأکید کرد و گفت که امیدوار است موسیقی و هنر او بتواند به این امر کمک کند.
استقبال از نمایشگاه هنری استانبول درباره فجایع غزه از دیدگاه کودکان
 
امل متلوثی با مشاهده تصاویر خشونت و جنگ که در خاطرات کودکان نقش بسته بود، تحت تأثیر قرار گرفت. وی گفت: به عنوان یک فرد، احساس ناراحتی می‌کنم، زیرا من یک هنرمند هستم. اما امیدوارم که هنر و به ویژه این نمایشگاه بتواند به قلب‌های بیشتر و به چشمان بیشتری برسد. آرزو می‌کنم این مجموعه شگفت‌انگیز بتواند در جهان سفر کند. می‌تواند به پاریس، برلین، نیویورک و لندن برده شود زیرا بسیار مهم است که غزه را نه تنها از دریچه خبرنگاران، بلکه از دریچه کودکان آن نشان دهیم.
 
فخرالدین آلتون، رئیس اداره ارتباطات ریاست‌جمهوری ترکیه، بر اهمیت آثار هنری کودکان به عنوان شاهدی بر جنایات اسرائیل تأکید کرد. آلتون گفت: این نمایشگاه و تلاش‌های دیگر ما با هدف مواجهه جهان با واقعیت‌های خشنی است که آنها ترجیح می‌دهند نادیده بگیرند. ما به افشای حقایقی که جهان از دیدن آنها خودداری می‌کند، چه در داخل و چه در سطح بین‌المللی، ادامه خواهیم داد.
 
استقبال از نمایشگاه هنری استانبول درباره فجایع غزه از دیدگاه کودکان
 
این نمایشگاه که از 29 دسامبر گذشته آغاز شده تا 29 ژانویه برای بازدید عموم دایر است. تاکنون 200 هزار نفر از آن دیدن کرده‌اند. در این نمایشگاه 266 اثر هنری به نمایش گذاشته شده است که برخی از آنها توسط کودکان غزه که در حملات کشته شدند، کشیده شده‌اند. این آثار هنری با بخش‌های ویژه‌ای که به روزنامه‌نگاران و پزشکان کشته شده در حملات اخیر رژیم اسرائیل اختصاص داده شده است، تکمیل می‌شود.
هدف از این نمایشگاه افزایش آگاهی در جامعه بین‌المللی از طریق انتقال احساسات دردها و شرایط دشوار کودکانی است که شاهد جنگ در غزه بوده‌اند. این نمایشگاه شامل نقاشی‌های کودکان غزه و نمایش آثار به صورت دیجیتالی است.
انتهای پیام
captcha