ارائه مشاروه حقوقی رایگان به محرومان
کد خبر: 4193605
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶

ارائه مشاروه حقوقی رایگان به محرومان

گروه جهادی شهید سلیمانی ایلام یکی از گروه‌های تخصصی در حوزه ارائه مشاوره‌های حقوقی است که توانسته با نیت شهید سلیمانی خدمات رایگان حقوقی خود را به نیازمندان و محرومان این استان ارائه کند.

گروه جهادییکی از طرح‌های تأثیرگذاری که از سوی گروه‌های جهادی برای کاهش مشکلات حقوقی محرومان و نیازمندان اجرا می‌شود ارائه مشاره‌های حقوقی رایگان است. طی اجرای این طرح، جهادگران در ساعات اداری و در مساجد و پایگاه‌های بسیج سراسر کشور حضور یافته و مشاوره‌های حقوقی رایگان را به مراجعه کنندگان ارائه می‌کنند.

هدف از برگزاری این برنامه ارائه خدمت جهادی به شهروندان برای ارتقای سطح دانش حقوقی و کمک به برطرف شدن مشکلات حقوقی و نهادینه کردن فرهنگ مراجعه به وکیل و مشاور حقوقی است.

گروه جهادی شهید سلیمانی ایلام یکی از گروه‌های تخصصی در حوزه ارائه مشاوره‌های حقوقی است که توانسته با نیت شهید سلیمانی خدمات رایگان حقوقی به نیازمندان و محرومان این استان ارائه کند.  

روح‌الله کدیوریان، مسئول گروه جهادی شهید سلیمانی ایلام در گفت‌و‌گو با ایکنا، به تشریح فعالیت‌های این گروه جهادی در راستای تکریم سردار شهید سلیمانی پرداخت و اظهار کرد: گروه جهادی شهید سلیمانی یکی از گروه‌های تخصصی در حوزه حقوقی است که از سال 98 و همزمان با شهادت سردار سلیمانی آغاز به کار کرده است.

کدیوریان با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی باعث شد تا نام این گروه جهادی نیز به نام ایشان ثبت شود، ادامه داد: پیش از ورود به حوزه تخصصی حقوقی، برنامه‌های فراوانی از سوی این گروه جهادی در راستای رفع محرومیت از نیازمندان در سطح استان ایلام انجام شد که از جمله می‌توان به توزیع بسته‌های معیشتی، احداث خانه نیازمندان، تعمیر و بازسازی خانه محرومان و ... اشاره کرد.

مسئول گروه جهادی شهید سلیمانی ایلام بیان کرد: با ورود به حوزه تخصصی، برنامه‌های این گروه جهادی معطوف به مشاروه‌های حقوقی به نیازمندان برای حل مشکلات حقوقی ایشان شد. بسیاری از نیازمندان در استان ایلام زندگی می‌کنند که توانایی استفاده از خدمات وکالت و مشاوره‌های حقوقی را ندارند و به همین دلیل اعضای گروه شهید سلیمانی ضمن نیازسنجی در این زمینه، وارد میدان شده و نسبت به خدمت‌رسانی به محرومان اقدام کردند. 

وی در ادامه بیان کرد: در این راستا با همکاری بسیج سازندگی اعضای گروه شهید سلیمانی در ایام هفته مقاومت در مساجد و پایگاه‌های بسیج ایلام حضور یافته و به تمامی افرادی که مشکلات و پرسش‌های حقوقی خود را مطرح کردند، خدمات ویژه مشاوره رایگان ارائه کردند. 

کدیوریان تصریح کرد: برنامه‌های ویژه گروه جهادی شهید سلیمانی در استان ایلام با استقبال بسیاری از شهروندان و روستائیان این استان مواجه شد و به همین جهت بسیاری از مردم محروم منطقه برای دریافت خدمات حقوقی رایگان به صورت حضوری و یا از طریق شماره تماس ویژه اعضای این گروه جهادی اقدام می‌کنند.

مسئول گروه جهادی شهید سلیمانی ایلام بیان کرد: همچنین اعضای این گروه جهادی برای ارائه خدمات بهتر و آشنایی مردم به ویژه اقشار محروم و نیازمند در شهرها و روستاهای استان ایلام اقدام به برپایی کارگاه‌های آموزشی حقوقی و دوره‌های تخصصی در این حوزه کرده است که این برنامه در مساجد و پایگاه‌های بسیج روستاهای محروم استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد 10 نفر از مشاوران تخصصی به عنوان اعضای گروه شهید سلیمانی در حال فعالیت در حوزه تخصصی حقوقی هستند، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های آتی اعضای گروه حضور در تمامی شهرستان‌های استان ایلام است تا بتوانیم خدمات خود را توسعه داده و محرومان بیشتری را در این حوزه تحت پوشش قرار دهیم.

کدیوریان تصریح کرد: در مناطق محروم استان ایلام، بسیاری از افراد هستند که نمی‌توانند از خدمات حقوقی استفاده کنند و بعضاً حق آن‌ها در زمینه مشکلات حقوقی پایمال می‌شود و نمی‌‌توانند به حق خود دست پیدا کنند. به همین دلیل بنا بر این داریم در آینده نزدیک با افزایش اعضای گروه و حضور در شهرستان‌های مختلف در این زمینه به توفیقات بیشتری دست پیدا کنیم.          

انتهای پیام
captcha