از افزایش شمار شهدای رسانه در غزه به ۱۱۵ نفر تا هتک حرمت پیکر شهید + فیلم
کد خبر: 4193332
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳

از افزایش شمار شهدای رسانه در غزه به ۱۱۵ نفر تا هتک حرمت پیکر شهید + فیلم

مدیر دفتر رسانه‌ای دولتی در باریکه غزه از شهادت سه خبرنگار دیگر در این منطقه خبر داد. به این ترتیب، شمار خبرنگارانی که طی تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه شهید شده‌اند، به ۱۱۵ نفر افزایش یافت.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه خبری العالم، مدیر دفتر رسانه‌ای دولتی در باریکه غزه همچنین در بیانیه خود اعلام کرد:‌ عصر امروز (چهارشنبه) ۶ فلسطینی که برخی از آن‌ها نیروی امدادی بودند، در جریان حملات هوایی رژیم اشغالگر به مرکز باریکه غزه به شهادت رسیدند.

جنایت صهیونیست‌ها در زیر گرفتن جسد شهید

ویدیویی که توسط دوربین‌های مدار بسته ضبط شده، نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی پس از آنکه یک جوان فلسطینی را در شهر طولکرم در کرانه باختری با شلیک گلوله به شهادت رساندند، با خودرو جسد او را زیر گرفتند.

پلیس رژیم اسرائیل در توجیه این جنایت وحشیانه نیروهای اسرائیلی، اعلام کرد که نیروهای کماندوی پلیس برای بازداشت یک فلسطینی تحتِ تعقیب، به طولکرم یورش برده و طی یک درگیری، سه مسلح فلسطینی را کشتند. با این حال، مسئولان رژیم صهیونیستی تاکنون درباره این ویدیو اظهارنظری نکرده‌اند.
این حادثه روز دوشنبه گذشته اتفاق افتاده و طی آن، نیروهای اشغالگر که نزدیک یک ساختمان مسکونی مستقر شده بودند، به گروهی از جوانانی که از این ساختمان بیرون می‌آمدند و حداقل یک نفرشان مسلح بود، تیراندازی کردند.
این ویدیو، که صحنه حادثه را از زاویه‌های مختلف ضبط کرده، نشان می‌دهد که سه جوان فلسطینی در این تیراندازی مجروح شدند و خودروی نظامیان اشغالگر به دو جسدی که روی زمین افتاده بود، نزدیک شده و از روی یکی از آنها رد شده و روی جسد دیگر توقف کردند.
همچنین، نیروهای اشغالگر با خودرو جسدی را که به کنار جاده منتقل شده بود، چند بار زیر گرفتند.
وزارت امور خارجه فلسطین در بیانیه‌ای، این حادثه را محکوم و اعلام کرد که این حادثه بیانگر «فرهنگ کینه‌توزی، نفرت‌پراکنی و افراط‌گرایی» است.

حماس: اسراییل از هیچ جنایتی دریغ نکرده است  

اسامه حمدان از مسئولان جنبش حماس گفت که این جنبش از هر گونه تلاش در حمایت از ملت فلسطین و پایان دادن به تجاوز به باریکه غزه استقبال می‌کند.

حمدان چهارشنبه شب در نشستی خبری در بیروت پایتخت لبنان گفت: جنایتی نمانده که رژیم اشغالگر در غزه مرتکب نشده باشد. این رژیم به غیرنظامیان و بیمارستان‌ها حمله کرده و به نبش قبرهای فلسطینی‌ها اقدام کرده و کودکان را به قتل رسانده و ربوده است.

اسامه حمدان افزود: رژیم اشغالگر به خاطر رشادت و دلاوری ملت و مقاومت فلسطین، از مناطقی در شمال غزه و شهر غزه خارج شده است.
حمدان اظهار کرد: با توجه به وضعیت فاجعه بار غزه،‌ احتمال افزایش تعداد شهدا و مجروحان و آوارگان وجود دارد.

وی تاکید کرد که رژیم اشغالگر طی سه ماه از تجاوز به باریکه غزه، به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است و دولت آمریکا همچنان با عینک اسرائیلی‌ها به مسائل غزه نگاه می‌کند و رژیم اشغالگر به متوسل شدن به دروغ استفاده مقاومت از غیرنظامیان برای شانه خالی کردن از جنایت‌های خود در هدف قرار دادن زنان و کودکان و سالمندان ادامه می‌دهد.
وی از دادگاه بین‌المللی کیفری خواست که در برابر فشارهای دولت آمریکا برای ادامه جنگ تسلیم نشود.

انتهای پیام
captcha