بصیرت انسان را در مسیر صحیح قرار می‌دهد
کد خبر: 4190506
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

بصیرت انسان را در مسیر صحیح قرار می‌دهد

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی با بیان اینکه بصیرت انسان را در مسیر صحیح قرار می دهد، گفت: انسان اهل تلاش و بدون بصیرت از مسیر حق دور می‌شود، قبل از هر عمل باید مسیر حق را شناخت.

آیت الله صادق آملی لاریجانی،  رئیس تشخیص مصلحت نظام ،به گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، رئیس تشخیص مصلحت نظام، پنجشنبه هفتم دی‌ماه در دیدار مردمی و سخنرانی در مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) شهر نور به مناسبت بزرگداشت نهم دی ماه، روز بصیرت، گفت: اگر عمل افراد براساس بصیرت نباشد، از مسیر اصلی دور می‌شوند.

وی افزود: بصیرت انسان را در مسیر صحیح قرار می‌دهد. انسان اهل تلاش و بدون بصیرت از مسیر حق دور می‌شود، قبل از هر عمل باید مسیر حق را شناخت.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی تصریح کرد: در روایت آمده است که عمل کم انسان همراه با یقین و بصیرت بهتر از عمل زیاد بدون یقین و بصیرت و همراه با جهل و شک است، این مسئله در زندگی اجتماعی تأثیر بسیاری دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در ایام فتنه برخی‌ها با تبلیغات مسموم و کمک خارجی، فضای فتنه‌انگیز را در کشور راه‌اندازی کردند، اظهار کرد: متأسفانه کسانی که از آن‌ها انتظار می‌رفت، در مقابله با این فضای فتنه‌انگیز جهت‌گیری و عکس‌العملی نشان ندادند.

 وی بصیرت را معیار اصلی برای پیشگیری از اشتباه دانست و اظهار کرد: باید بصیرت در دین را بشناسیم و بدانیم که شک، منشأ بسیاری از گرفتاری‌هاست. هنگام وقوع فتنه، انسان باید بصیرت داشته باشد.

آیت‌الله لاریجانی اعتقادات، احکام و اخلاق را از عناصر دین ذکر کرد و گفت: توحید رکن رکین سیاست ماست و باید به آن توجه کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران اسلامی در منطقه حرف اول را می‌زند و محور مقاومت است، گفت: روسیه با ادعای اقتدارش، وقتی تحریم شد مشکلات زیادی پیدا کرد اما جمهوری اسلامی ایران فقط با اتکا به خداوند و محور توحیدی توانست راهش را پیدا کند.

وی با محکوم کردن جنایات اسرائیل در غزه گفت: مردم غزه و فلسطین بیش از ۸۰ روز برابر این رژیم دوام آوردند و مقاومت کردند و به گفته سیدحسن نصرالله، ایران محور مقاومت است.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی ادامه داد: انقلاب اسلامی یک نظام و فلسفه سیاسی را که اساس آن خودباوری و بازگشت به خویشتن است به دنیا معرفی کرد. این نظام ۴۰ سال است که مقابل بزرگترین قدرت‌های دنیا ایستاده.

انتهای پیام
captcha