آیین نکوداشت آیت‌الله علی‌اکبر الهیان در رامسر برگزار شد
کد خبر: 4190389
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

آیین نکوداشت آیت‌الله علی‌اکبر الهیان در رامسر برگزار شد

آیین نکوداشت آیت‌الله علی‌اکبر الهیان با حضور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ششم دی‌ماه در مصلی جوادالائمه(ع) شهرستان رامسر برگزار شد.

آیت الله صادق لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظامبه گزارش ایکنا از مازندران، آیت‌الله صادق آملی‎ لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ششم دی‌ماه در آیین نکوداشت «آیت‌الله علی‌اکبر الهیان» که در مصلی جوادالائمه(ع) شهرستان رامسر برگزار شد، گفت: در روایاتی آمده است که امام معصوم برای کسانی که احیای امرشان می‌کنند، دعا می‌کند و منظور از این امر مذاکره دینی است.

وی با بیان اینکه یکی از امور مهم زمان ما شناساندن الگوهای اخلاقی است که روش عملی برای تعالی روح انسان به‌شمار می‌رود، افزود: علما در بحث اخلاق مدت‌هاست که کار نظری را آغاز کرده‌اند و هزاران کتاب و مقاله در گرایش‌های مختلف به رشته تحریر در آورده‌اند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اخلاق، فضیلت و ساختن الگوهای اخلاقی امری اصیل است و  علما الگوها را با روش صحیح و اتکا از سنت پیامبر(ص) و اسلام ساخته‌اند، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله الهیان اظهار کرد: در اوصاف مرحوم آیت‌الله الهیان این عالم وارسته و عارف گفته‌اند که اهل ذکر، دعا، مناجات و کرامت بودند و این مسئله روش صحیح اخلاقی زیستن، مسئله امروز جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه آیت‌الله الهیان بر بیداری شب، زنده نگه‌داشتن سحر و اصحاب‌ الیل بودن و زیارت عاشورا تأکید داشتند، افزود: قرآن و روایات ائمه(ع) مشمول از توصیه به بیداری شب و خواندن قرآن است، قرآن بر مکلفین و اهل ایمان تأکید می‌کند که شب را زنده نگاه دارند و شب زنده‌داری سبب نورانی شدن گنجینه‌های درون انسان می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیچ شوق باطل در قرآن وجود ندارد و هر چه که می‌بینیم به یمن نور حق است، انسان ربانی با قرآن عجین می‌شود.

انتهای پیام
captcha