سومین همایش «فرزندان مقاومت نهضت جهان اسلام» در بابلسر برگزار شد
کد خبر: 4188013
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

سومین همایش «فرزندان مقاومت نهضت جهان اسلام» در بابلسر برگزار شد

سومین همایش «فرزندان مقاومت نهضت جهان اسلام» همراه با تشییع پیکر پاک شهید گمنام تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس، 23 آذرماه در سالن همایش متل بانک ملی بابلسر برگزار شد.

سومین همایش فرزندان مقاومت نهضت جهان اسلام در بابلسر ب

به گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، سومین همایش فرزندان مقاومت نهضت جهان اسلام، 23 آذرماه با حضور قاسم عزیززاده گرجی، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استاندار مازندران، علی خلعتبری، مسئول امنیت و حفاظت شهید سردار سلیمانی، سیدسلیم منتصر، سفیر جبهه مقاومت از یمن، مسئولان لشکری و کشوری، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران با محوریت تبیین و گسترش اندیشه و فرهنگ مقاومت با الگوپذیری از مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در نظم جدید جهانی و بررسی آخرین تحولات فلسطین در زمینه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و نقش و جایگاه مردم و مسئولان در احیای سبک زندگی شهیدان در عصر انتظار، همراه با تشییع پیکر پاک شهید گمنام تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس، در سالن همایش متل بانک ملی بابلسر برگزار شد.

قاسم عزیززاده گرجی، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در این همایش  با گرامیداشت یاد و نام شهدای سرافراز میهن اسلامی گل‌واژه‌های ایمان و ایثار و تسلیت به‌مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س)، از آن حضرت به‌عنوان سبب خلقت و آفرینش همه مخلوقات عالم یاد کرد و گفت: طول عمر به ظاهر کوتاه حضرت زهرا(س) و زندگی نورانی و حیات‌بخش آن حضرت در فرزندپروری، همسرداری، ولایت‌مداری، دین‌داری و... باید در طول سال علاوه بر ایام فاطمیه تبیین شود.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دشمن امروز از نام شهید سلیمانی هراس دارد و مکتب شهید سلیمانی در دنیا طرفدار دارد، افزود: گروه مقاومت فلسطین از مکتب شهید سلیمانی تلمذ کردند و عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی را رقم زدند.

عزیززاده گرجی با اشاره به دستاوردهای طوفان الاقصی برای حماس تصریح کرد: مقاومت مردم غزه به تأسی از تفکر بسیجی و انقلابی ملت ایران به‌ویژه تفکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جریان دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه رسانه‌های معاند تلاش دارند دستاوردهای طوفان الاقصی را وارونه جلوه دهند، اما طوفان الاقصی موجب شد مقاومت مقاوم‌تر شود و اسرائیل فقط بمباران بیمارستان‌ها و کشتار زنان و کودکان را به کارنامه خود اضافه کرد، اظهار کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی شاهد افزیش اختلافات سیاسی بین ارتش و دستگاه‌های امنیتی هستیم، اما فلسطین مسئله اول جهان شد. مردم کشورهای مخالف فلسطین در جهت حمایت از مردم مظلوم فلسطین و ابراز تنفر از جنایات وحشیانه اسرائیل در غزه تظاهرات می‌کنند.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه ناکامی تلاش شبانه‌روزی دشمنان، برای وارونه‌نمایی حقیقت غزه و سفید‌سازی ظلم و تجاوز که در غزه توسط صهیونیست‌ها صورت می‌گیرد را شاهدیم، ادامه داد: حماسه مقاومت هیمنه و شکست‌ناپذیری دشمن را درهم شکست و موجودیت اسرائیل را زیر سؤال برد. همچنین عمق شکاف را میان افکار عمومی یعنی مردم و حاکمان عرب که ارتباط نزدیک با اسرائیل غاصب پیدا کرده بودند یا در سکوت بودند را شاهد هستیم و ملت‌ها آن‌ها را مجبور به محکومیت اسرائیل کردند.

وی اظهار کرد: افزایش کم‌سابقه انسجام میان اجزای مقاومت در فلسطین و تقویت کم‌سابقه انسجام میان گروه‌های مقاومت از کشورهای لبنان، یمن و عراق با جبهه مقاومت فلسطین نیز از دیگر دستاوردهای طوفان الاقصی بود، افزود: صهیونیست‌ها بیش از ۱۸ هزار نفر را به شهادت رساندند و بیش از ۷۰ درصد شهدا را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، اما توان و ظرفیت مقاومت کمرنگ نشد.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت و سیره شهدا به‌ویژه سیره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی منابع هویت‌ساز ما هستند، گفت: دستگاه‌های اجرایی و استانداری مشتاق برگزاری محافل شهدایی با محوریت جبهه مقاومت هستند و قطعاً با برگزارکنندگان این نشست‌ها همراهی خواهند داشت.

سیدسلیم منتصر، سفیر جبهه مقاومت یمن نیز در این همایش بیان کرد: در سومین همایش فرزندان مقاومت نهضت جهان اسلام دعا می‌کنم برای سلامتی و طول عمر رهبر بزرگ جبهه مقاومت ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) و سلامتی و پیروزی برای همه رزمندگان جبهه مقاومت به‌ویژه رزمندگان خط مقدم مبارزه با رژیم غاصب صهیونیسم جنایتکار در غزه مظلوم را گرامی می‌داریم.

وی افزود: یاد شهدای عزیز فرماندهان عالی‌رتبه این دیار قهرمان‌پرور در دوران دفاع مقدس سرداران شهید حمیدرضا و علیرضا نوبخت، میرهادی خوش‌نویس و کاظم علیزاده و همچنین شهدای مدافع حرم و شهیدان محور مقاومت هادی باغبانی، علیرضا بریری، سردار سیدجلال حبیب‌الله‌پور، عبدالصالح زارع و حجت‌الاسلام محمدامین کریمیان‌ را هم گرامی می‌دارم. 

سفیر جبهه مقاومت یمن با بیان اینکه جبهه مقاومت، امروز امتداد دفاع مقدس است، گفت: حاج قاسم و شهدای عزیز شاگرد مکتب امام روح‌الله بودند و حضرت امام از مکتب اهل‌البیت(ع) و شهدای عاشورا الهام گرفت. حاج قاسم و شهدای محور مقاومت خود را در ولایت مطلقه فقیه، حضرت امام خامنه‌ای عزیز ذوب کردند تا ناب شدند.

وی اظهار کرد: امام خمینی(ره) فرمودند که جنگ ما جنگ عقیده است، جغرافیا و مرز نمی‌شناسد و ما باید در جنگ اعتقادی‌مان، بسیج بزرگ سربازان اسلام در جهان را راه بیندازیم. امروز، مکتب حاج قاسم و ابومهدی المهندس همان‌طور که امام خامنه‌ای پیش‌بینی کرده بودند، جهان اسلام را به محور مقاومت تبدیل کرده‌اند. لذا، ما باید سیره و شیوه مبارزه این دو بزرگوار و شهدای محور مقاومت را سرلوحه خود قرار دهیم، همان‌طور که در یمن اتفاق افتاد و همچنان ادامه دارد.

منتصر بیان کرد: ما در یمن عقیده‌ای داریم که سیدعبدالملک الحوثی، رهبر جبهه مقاومت یمن و سیدحسن نصرالله، رهبر جبهه مقاومت لبنان هستند، اما آقا امام خامنه‌ای رهبر همه جهان مستضعف هستند. یعنی رهبر بزرگ همه مسلمانان جهان حضرت امام خامنه ای هستند.

سفیر جبهه مقاومت یمن ادامه داد: خواهران و برادرانم، ما در جبهه مقاومت یمن مدیون رهبری و ولایت ولی فقیه شجاع و مدیر و مدبر، حضرت امام خامنه‌ای عزیز هستیم و به این سربازی افتخار می‌کنیم و تا پای جان در این مقاومت ایستادگی می‌کنیم. برادران و خواهران مسلمان شما در محور مقاومت در کشور، یمن مظلوم و محروم هستند.

وی با اشاره به اینکه همان‌طور که امام خمینی(ره) فرمودند، امروز جنگ حق و باطل و جنگ فقر و غنا شروع شده است. مجاهدان یمن با دست خالی به جنگ آل سعود رفتند و با نعمت و رؤیت الهی ولی فقیه‌مان پیروز شدند، افزود: رژیم جعلی صهیونیستی در غزه به زن و بچه رحم نکردند و همه جهان به چشم خود دیدند که رژیم غاصب صهیونیستی چه بر سر مردم مستضعف غزه آورد.

منتصر اظهار کرد: نه تنها استکبار جهانی و جوامع مدعی حقوق بشر و مدافعان حقوق کودکان و زنان سکوت اختیار کردند بلکه کشورهای غربی در رأس آن شیطان بزرگ آمریکا لحظه به لحظه در این جنایت‌ها شریک هستند و به مردم جهان ثابت شد که آمریکای جنایتکار با عنوان محور استکبار جهانی در قطره قطره خون جاری شده در سرزمین قدس شریف شراکت دارد و همه سختی‌هایی که بر عالم وارد می‌شود به‌واسطه دخالت محور استکبار جهانی است.

سفیر جبهه مقاومت یمن با بیان اینکه مردان جبهه مقاومت توانستند سوریه و عراق را از لوث وجود دشمنان اسلام و داعشیان نجات دهند، تأکید کرد: شک نکنید اگر جمهوری اسلامی ایران به عراق و سوریه وارد نمی‌شد امروز باید داخل کشور می‌جنگید.

انتهای پیام
captcha