۹۰۷ محله در مازندران مجری طرح محله مهدوی هستند
کد خبر: 4187357
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲

۹۰۷ محله در مازندران مجری طرح محله مهدوی هستند

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه ۹۰۷ محله در مازندران مجری طرح محله مهدوی هستند، گفت: دهیار، امام محله، فرمانده پایگاه مقاومت آقایان و بانوان برای اجرای این طرح باید هم گفتمان شوند.

سردار سیاوش مسلمی، فرمانده سپاه کربلا،به گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی سپاه کربلا مازندران، سردار سیاوش مسلمی، فرمانده سپاه کربلا مازندران، 20 آذرماه در نشست خبری نخستین رویداد آموزشی مسئله محور محلات مهدوی (اسوه) استان مازندران با اشاره به اجرای طرح جبهه خرمشهرها در بابلسر مبنی بر اینکه این طرح ناظر بر رفع مشکلات محلات با محوریت مسجد فعالیت داشت، گفت: این طرح به صورت کتاب در اختیار تمامی نواحی سپاه استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اجرای این طرح در سراسر استان از سال ۱۴۰۱، افزود: این طرح به‌عنوان الگو تحت عنوان محلات اسلامی به سراسر کشور ابلاغ شده است.

سردار مسلمی تصریح کرد: این طرح در ادامه فعالیت به محله مهدوی تغییر نام داد، گفتمان‌سازی در سطح استان به درستی شکل نگرفت و تلاش شد تا برای تحقق محله مهدوی در سراسر مازندران، رویداد آموزشی مسئله‌محور محلات مهدوی(اسوه) برگزار شود.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه ۹۰۷ محله در مازندران مجری طرح محله مهدوی هستند، خاطرنشان کرد: دهیار، امام محله، فرمانده پایگاه مقاومت آقایان و بانوان برای اجرای این طرح باید هم گفتمان شوند.

وی اظهار کرد: این دوره آموزشی تا ۲۴ آذرماه تداوم خواهد داشت، ۲۲ شهرستان به مدت ۵ روز در این دوره آموزش می‌بینند.

سردار مسلمی ادامه داد: این طرح به صورت قرارگاهی مبتنی بر نظام مسائل محلات در استان درحال اجرا است و ۴۸۵ محله در مرحله انسجام بخشی و حل مسائل هستند و ۴۲۲ محله در مرحله تکمیل فرایند گفتمان‌سازی هستند.

فرمانده سپاه کربلا بیان کرد: تلاش داریم تا با همکاری و هم‌افزایی تمامی ارکان فعال مسجد، این پایگاه دینی عرصه فعالیت تمام اقشار مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مسجد باید محور فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... محلات قرار گیرد، افزود: برای تحقق محور شدن مسجد در محله باید امام جماعت مسجد در محور امور قرار گیرد.

سردار مسلمی با تأکید بر اینکه هدف اصلی این طرح تربیت است و برای تحقق این مهم باید مسجد مرجع شود، گفت: فرمانده پایگاه مقاومت محلات فقط دبیر طرح محله مهدوی محسوب می‌شود و نباید جای امام محله را بگیرد چرا که محله مهدوی با رفتار و عمل مؤمنانه امام محله شکل خواهد گرفت.

وی به نقش مردم در اجرای طرح محله مهدوی اشاره کرد و افزود: هرجا مردم را ندیدیم به مشکل برخوردیم.

سردار مسلمی با بیان اینکه هشت هزار و ۳۹۷ هیئت اندیشه‌ورز در محلات مهدوی استان فعال هستند، اظهار کرد: احصای نظام مسائل محلات باید توسط این هیئت‌های اندیشه‌ورز انجام شود.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه نظام مسائل محلات در هیئت‌های اندیشه‌ورز رتبه‌بندی می‌شود و سپس در اولویت اجرا و اقدام قرار می‌گیرد، ادامه داد: هزار و ۵۰۰ مسئله توسط هیئت‌های اندیشه‌ورز محلات مهدوی احصاء شده است. ۱۳۰ محله موفق شدند بخش اعظمی از مسائل محلات خود را مرتفع کنند که این مشکلات با محوریت امام محله و مسجد رفع شده‌اند.

انتهای پیام
captcha