پیام تبریک رئیس دانشگاه مازندران به‌مناسبت روز دانشجو
کد خبر: 4186389
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵

پیام تبریک رئیس دانشگاه مازندران به‌مناسبت روز دانشجو

رئیس دانشگاه مازندران در آستانه فرارسیدن ۱۶ آذر و روز دانشجو، در پیامی این روز را به جامعه دانشجویی تبریک گفت.

حشمت‌اله علی‌نژاد، رئیس دانشگاه مازندران،به گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از روابط عمومی دانشگاه مازندران، در آستانه فرا رسیدن ۱۶ آذر، روز دانشجو، حشمت‌الله علی‌نژاد، رئیس دانشگاه مازندران در پیامی این روز را به جامعه دانشجویی تبریک گفت.

در متن پیام تبریک رئیس دانشگاه مازندران آمده است:

بسم‌‌الله‌الرحمن‌الرحیم

۱۶ آذر در تقویم افتخارات ایران اسلامی، یادآور روزی است كه فرزندان دانشجوی این خاک در مسیر ارزشمند دستیابی به استقلال، آزادی و سربلندی ایران به جهانیان فهمانده‌اند که می‌توان در برابر هر قدرتی ایستادگی کرد و به پیروزی رسید.

دانشجویان مسلمان و انقلابی ایران در شانزدهم آذر ۱۳۳۲ نسبت به استبداد و ظلم رژیم خودکامه و دست‌نشانده پهلوی، بانگ اعتراض برآوردند و با غیرتی مثال‌زدنی در برابر انفعال و سرسپردگی شاه خائن و دخالت‌ها و نفوذ شیطانی نظام سلطه در کشور ایستادند.

دانشجویان معترض با اعلام قاطعانه مواضع انقلابی خویش، اسلام‌خواهی و میهن‌‌دوستی مردم آزاده ایران را به رخ حکومت فاسد و فاسق پهلوی کشیدند و سیلی محکمی بر چهره منفور سران متخاصم دولت‌های غربی که خود را برای چپاول و غارت ایران بزرگ آماده کرده بودند، نواختند.

امروزه جنبش دانشجویی نیاز دارد با جهاد تبیین و حفظ روحیه علمی، امید و همت جوانی خود، مسائل تخصصی کشور را شناسایی کرده و با مطالبه‌گری و ارائه راه‌حل، دست به حل آن‌ها بزند. دانشجوی انقلابی، به دور از تأثیر از بیگانگان و با تحلیل عمیق و دقیق خود، به شناسایی موانع پیشرفت و تحقق عدالت و کمک به حل چالش‌ها می‌پردازد.

بی‌تردید نقش دانشگاه‌ها در فرهنگ‌سازی و ارتقای دانش و تکنولوژی بسیار مؤثر بوده و حضور دانشجویان انقلابی و فرهیخته که دغدغه حل مسائل و پیشرفت کشور را دارند، به این مهم معنا می‌دهد. حضور دانشجویان در کنار استادان مومن، انقلابی و دلسوز، یکی از پرارزش‌ترین منابعی است که جامعه اسلامی ایران از آن بهره‌مند است، دانشجویانی که با نثار خون پاک خود، طبل رسوایی رژیم منحوس پهلوی و متجاوزان مستکبری هم‌چون آمریکا و انگلیس را در محیط مقدس دانشگاه، کوبنده به صدا درآوردند.

اینجانب این روز بزرگ را به تمامی دانشجویان عزیز استان مازندران تبریک و تهنیت گفته، عزت، سرافرازی و موفقيت روزافزون شما عزیزان را در همه صحنه‌ها تحت توجهات امام زمان(عج) از خداوند منان خواستارم.

انتهای پیام
captcha