نماینده حزب الله: شهید رعد عاشق سردار سلیمانی بود
کد خبر: 4185935
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۷

نماینده حزب الله: شهید رعد عاشق سردار سلیمانی بود

«محمد رعد»، عضو پارلمان لبنان و پدر شهید عباس رعد که در حمله هوایی دوم آذر ماه رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به شهادت رسید، از عشق فرزند شهیدش به سردار سلیمانی و سید حسن نصرالله گفت.

به گزارش ایکنا، «محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در گفت‌وگوی اختصاصی با المیادین از رفاقت فرزند شهیدش با سید حسن نصرالله و شهید حاج قاسم سلیمانی گفت.

عباس رعد معروف به سراج در 23 نوامبر (2 آذر)در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منزلی در شهرک بیت یاحون در جنوب لبنان به شهادت رسید.

رعد در خصوص تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی در جنگ غزه گفت: کشتار زنان و کودکان و تخریب محله‌های مسکونی، خانه‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها توسط صهیونیست‌ها با بهانه یا بی بهانه، حقیقت وحشیانه، توسعه‌‎طلبانه و جنایتکارانه دشمن اسرائیلی را آشکار کرد و سال‌ها دروغ آن را برای به دست آوردن مشروعیت و به رسمیت شناخته شدن از سوی کشورها برملا کرد.

نماینده لبنانی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی خود را رسوا کرده و واقعیت خود را نشان داد تا هرگز مشروعیتی برای خود باقی نگذاشته باشد و بیش از پیش از چشم همه مردم افتاده باشد.

وی با احساس افتخار به مقاومت و پرورش فرزندانش در همین مسیر گفت: مقاومت به معنای کنار گذاشتن مصلحت‌های شخصی و از خود گذشتگی برای دفاع از مصلحت عمومی است.
رعد تصریح کرد: هیچ کسی سخاوتمندتر از شهدایی نیست که تمام جان خود را در راه دیگران، برای وطن، برای مردم، برای عزت، در راه ارزش‌های انسانی فدا می‌کنند. با توجه به اینکه هنگامی که شهید در خانه شما بزرگ شود و عضوی از خانواده شما باشد،  قبل از شهادت هم این گونه است، اما بعد از شهادت، فرزند ملت، فرزند امت و وطنش هم خواهد شد.

پدر شهید سراج تأکید کرد که با شهادت فرزندش خود را بیش از پیش در پیشگاه خداوند نسبت به احقاق حق شهید و حفظ خون او در راه رسیدن به اهدافش مسئول می‌داند.

وی افزود: به شهید، شهید می‌گویند چون در راه خدا مبارزه کرده است، برای عزت دیگران و خیر دیگران جهاد کرده است و شهدای غزه حجتی برای بشریت هستند.حجت برای همه مقامات و دولت‌های ظالم و دولت‌هایی که نسبت به منافع ملت‌های خود بی تفاوت هستند.

نماینده لبنانی گفت: آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، یک کشتار انسانی است که جهان نظاره‌گر آن است و شاید اتفاقی هم برای آنها بیفتد که جوب بی اعتنایی آنها به مردم ما در غزه باشد.

رعد درباره چگونگی دریافت خبر شهادت فرزندش هم گفت: شیخ صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله به من اطلاع داد که احتمالاً نقطه‌ای که اسرائیل در بیت یاحون هدف گرفته فرزند شما هم آنجا باشد و من در پاسخ گفتم که اگر او مستحق شهادت است پس مبارکش باشد از درگاه خداوند متعال می‌خواهم که از ما قبولش کند. ما به مشیئت الهی راضی هستیم و فرزندمان را شهید در راه خدا می‌دانیم.

رعد با اشاره به اینکه پسرش فردی شجاع، مصمم و متعهد به عمل به دستورات الهی بوده است، گفت: او به شدت عاشق حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله و عاشق شهید حاج قاسم سلیمانی بود تا جایی که نام فرزندش چهار ماهه اش را سلیمانی گذاشته است.

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت پارلمان لبنان گفت که پس از شهادت فرزندش، سید نصرالله اولین نفری بود که برای تبریک و تهنیت به او پیشقدم شد و من به او گفتم: سید او هم از سلاله شما بوده است و از فرزند شما هادی نصرالله الگو گرفته است .

وی افزود: ما از جناب آقای سید حسن نصرالله یاد گرفتیم که چگونه پدرانی صبور و ثابت قدم در مسیر حق و متعهد به خط مشی مقاومتی باشیم که عاشقش بودند و مصمم بودند که همه وجودشان را برای تحقق اهداف آن فدا کنند.

رعد تصریح کرد: من احساس می‌کنم این نعمت بزرگ الهی برای همه لبنانی‌ها و مجاهدان مقاومت در لبنان و منطقه عرب است که سید نصرالله ستونی از ستون‌های رهبری محور مقاومت در این جهان باشد.

نماینده رعد با بیان اینکه خانواده وی مدیون دینداری خالصانه‌ای هستند که در دل بانو حاجه، مادر سراج وجود دارد، گفت: مادر سراج  روی مسائل مربوط به تکالیف شرعی و انجام مستحبات و ترک محرمات و مکروهات بسیار حساس است و همین مسائل باعث شد فضای ایمان و مقاومت در خانواده حاکم باشد.

رعد همچنین به همسر شهید ابراز افتخار کرد که مدت طولانی غیبت همسرش در خانه را تحمل می‌کرد و به امورات فرزندان از مدرسه، بهداشت و درمان و مراقبت آنها را با همه عطوفت و دقت رسیدگی می‌کند.

 پنج عضو  جنبش حزب الله به نام‌های «عباس محمد رعد، خلیل جواد شحیمی، أحمد حسن مصطفى، محمد حسن أحمد شری، بسام علی کنجو» در دوم آذر ماه در پی حمله تروریستی صهیونیست‌ها به ساختمانی در «بیت یاحون» واقع در جنوب لبنان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

نماینده حزب الله: شهید رعد عاشق سردار سلیمانی بود/اماده

انتهای پیام
captcha