نگاه به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم مصرفی نباشد
کد خبر: 4181551
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
زلفی‌گل:

نگاه به وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم مصرفی نباشد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کنگره شهید طهرانی‌مقدم با بیان اینکه وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم مصرفی نیستند بلکه ارزش‌آفرین، انسان‌ساز ‌و قدرت‌آفرین هستند، گفت: نوع نگاهمان را نسبت به این وزارتخانه‌ها تغییر دهیم. اگر این نوع نگاه حذف شود اساتید و معلمان ارزش پیدا می‌کنند و از آنها تقدیر می‌شود.

محمدعلی زلفی‌گل؛ وزیر علوم

به گزارش خبرنگار ایکنا، «نخستین کنگره بین‌المللی دانشمند برجسته شهید حسن طهرانی‌مقدم»، صبح امروز، ۲۲ آبان، با حضور سردار حاجی‌زاده؛ فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سیدمحمد حسینی؛ معاون پارلمانی رئیس جمهور، سردار بلالی؛ مشاور فرمانده نیروی هوافضای سپاه و هم‌رزم شهید طهرانی‌مقدم، سردار فرحی؛ جانشین وزیر دفاع، صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش و محمدعلی زلفی‌گل؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این کنگره با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی راحت به دست نیامده و ثمره خون هزاران شهید است و ما باید بدانیم داشتن مسئولیت در چنین نطامی کار بسیار سنگین و سختی است، گفت: دنیای استکبار دهه‌هاست توان خود را بکار گرفته تا این نظام را ساقط کند ولی خون شهدا حافظ آن است.


بیشتر بخوانید:


وی افزود: دشمن علاوه بر تهدیدات امنیتی و نظامی در پی نفوذ نرم علمی هم هست؛ نفوذ نرم علمی یعنی دانشگاه‌ها و مراکز علمی که علم اقتدارآفرین تولید می‌کنند از سوی دشمن شناسایی شده و دانشمندانش را ترور می‌کنند. شهدای علمی ما همانند شهید طهرانی‌مقدم نماد خودباوری ملی و نماد خودباوری و اتکای علمی هستند.

دنیا قدرت علمی جمهوری اسلامی را به طور کامل پذیرفته است‌

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: امروز دنیا قدرت علمی ما را به طور کامل پذیرفته است‌. تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اکثر پزشکان بیمارستان‌ها از کشورهای فیلیپین، هندوستان و بنگلادش بودند ولی در حال حاضر به چنان قدرت علمی دست یافته‌ایم که توریسم سلامت را راه انداخته‌ایم و در حوزه‌های نانو و فناوری‌های نوین مرجعیت پیدا کرده‌ایم و دانشمندان ما جزء دو درصد دانشمندان جهان هستند و خیلی از نظریات علمی دانشمندان علمی مرجعیت یافته‌اند.

با قدرت علم می‌توان ثروت، امنیت و آرامش ایجاد کرد

زلفی‌گل با بیان اینکه دنیا پذیرفته جمهوری اسلامی حرف برای گفتن دارد و قدرت خودش را به دنیا نشان داده است، اظهار کرد: زمانی مشق‌نویس بودیم ولی امروز به سرمشق تبدیل شده‌ایم. جمهوری اسلامی با اتکا به قدرت لایزال الهی هیچ تهدیدی را نمی‌پذیرد و به برکت خون شهدا باور داریم با قدرت علم می‌توان ثروت، امنیت و آرامش ایجاد کرد مخصوصاً با کمک دانشمندانی که علم نافع و اثربخش دارند. 

وی اضافه کرد: اگر در پی حل مشکل اشتغال و ازدواج جوانان و مهار تورم و رونق تولید هستیم راهی جز تغییر دیدگاه‌ها و نگاه‌ها نداریم و باید به علم و پژوهش اهمیت دهیم و بدانیم که وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم وزارتخانه‌های مصرفی نیستند بلکه ارزش‌آفرین، انسان‌ساز ‌و قدرت‌آفرین هستند. پس نوع نگاهمان را نسبت به این وزارتخانه‌ها تغییر دهیم. اگر این نوع نگاه حذف شود اساتید و معلمان ارزش پیدا می‌کنند و از آنها تقدیر می‌شود.

انتهای پیام
captcha