پیام رئیس جهاددانشگاهی مازندران به مناسبت روز مازندران
کد خبر: 4180066
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷

پیام رئیس جهاددانشگاهی مازندران به مناسبت روز مازندران

محمدرضا یوسفی‌مهر، رئیس جهاددانشگاهی مازندران به مناسبت روز مازندران در پیامی آورده است: ۱۴ آبان روز تشیع، ولایت‌پذیری، فرهنگ و سنت‌های تعالی‌بخش و روز مردمانی نجیب و تمدن‌سازی است که عشق و علاقه‌شان به خاندان عصمت و طهارت(ع) زبانزد همه اقوام ایرانی است.

محمدرضا یوسفی مهر ، رئیس جهاد دانشگاهی واحد مازندرانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی مازندران، محمدرضا یوسفی‌مهر، رئیس جهاددانشگاهی مازندران، ضمن گرامیداشت 14 آبان ماه به عنوان روز مازندران، پیامی به شرح زیر صادر کرد.

۱۴ آبان روز تشیع، ولایت‌پذیری، فرهنگ و سنت‌های تعالی‌بخش و روز مردمانی نجیب و تمدن‌سازی است که عشق و علاقه‌شان به خاندان عصمت و طهارت(ع) زبانزد همه اقوام ایرانی است.

به گواهی تاریخ، مردم مازندران در روز عید سعید فطر در سال ۲۵۰ هجری قمری در مسجد جامع کجور نماز عید را به امامت «حسن بن زید علوی» برگزار کردند و توانستند نخستین حکومت شیعی جهان را تشکیل دهند.

ما به سهم خود نام‌گذاری روز 14 آبان را به نام روز مازندران در تقویم رسمی کشور ارج می‌نهیم و مازندران را به حرمت امامزادگان علوی‌اش، زهد و پارسایی عالمان دینی‌اش، شجاعت دلیرمردان ولائی‌اش، شیرین سخنی شاعران و ادیبان تبری‌اش، آیین‌ها و سنت‌های بومی و محلی‌اش، فرهنگ پهلوانی و قهرمانی‌اش، از جان دوست‌تر می‌داریم.

در سال جاری که جهاددانشگاهی به عنوان نهاد تحول‌آفرین اقدام به تدوین اطلس فرهنگی استان مازندران  کرده است، لذا لازم می‌دانم با تمام توان، اصالت این استان را حفظ و آیین‌هایی که زیر بار کم‌توجهی‌ها غبار غفلت گرفته است، احیا کنیم.

انتهای پیام
captcha