شرکت دانش‌آموزان در برنامه‌های پرورشی اختیاری است
کد خبر: 4178469
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
اصغر باقرزاده:

شرکت دانش‌آموزان در برنامه‌های پرورشی اختیاری است

معاون فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما دانش‌آموزان را مجبور به انجام کاری نمی‌کنیم بلکه دانش‌آموزان با علاقه و اختیار خود در برنامه‌های پرورشی شرکت می‌کنند.

به گزارش ایکنا، مراسم گرامیداشت شهید حسین فهمیده، آغاز هفته بسیج دانش‌آموزی و افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی امروز یکشنبه، ۷ آبان در قطعه ۲۴ بهشت زهرا (س) برگزار شد.

اصغر باقرزاده، معاون فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: نام هرکدام از شهدا پیامی دارد و موضوعی را بیان می‌کند؛ شهید حججی حجت انقلاب و شهید آرمان علی‌وردی، آرمان‌های انقلاب را بیان می‌کند. 

وی افزود: دانش‌آموزان امروز فهمیده‌های دوران هستند. ما دانش‌آموزان را مجبور به انجام کاری نمی‌کنیم بلکه دانش‌آموزان با علاقه و اختیار خود در برنامه‌های پرورشی شرکت می‌کنند.

سردار احمد ذوالقدر، فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) در این مراسم بیان کرد: ۳۶ هزار شهید در این مکان دفن شدند که از همه قشرهای جامعه در بین آنها حضور دارند. این محیط ما را یاد عاشورا، بدر، حنین و خندق می‌اندازد و اگر این شهدا حضور داشتند عاشورا رقم نمی‌خورد. 

وی ادامه داد: همه شهدا زندگی را می‌فهمیدند و لذت‌های حلال دنیا را دوست داشتند اما آنها را رها کردند و برای هدف والاتر از جان خود گذشتند. 

شهید فهمیده ۱۴۰۰ سال سن داشت

 فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) با بیان اینکه شهید فهمیده ۱۳ ساله نبود بلکه ۱۴۰۰ سال سن داشت گفت: اندیشه شهید فهمیده از عاشورا و صدر اسلام سرچشمه می‌گیرد. این اندیشه الهی است که ازخودگذشتگی می‌کند و مدال افتخار شهادت بر سینه این شهدا نصب شد. امروز در کنار این مزار شریف امام بزرگوار آرمیده است که اندیشه او همچنان جاری است.

وی اظهار کرد: راهیان نور یک جلوه کوچک از شجاعت‌ها و دلاوری‌های شهدای دفاع مقدس و مکان شهادت ۱۹۰ هزار شهید است. جبهه‌های ما مقدس هستند و هر نوع ناپاکی پس از ورود به آنجا پاک می‌شد. باید فرهنگ دفاع مقدس به شهر بیاید. دشمن در بعضی از صحنه ها نسبت به نفهمیدن خود آگاه شده است.

نظام و مردم هوشمند

سردار حسین معروفی، معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم بیان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران هوشمند هستند. همه مردم، گروه‌های سیاسی، اقوام و مذاهب در انقلاب اسلامی سهیمند و حکومت اسلامی را برگزیدند. 

وی ادامه داد: دشمنان برای شکست انقلاب اسلامی تاکنون راه‌های مختلفی را آزموده است اما در همه این تجربه‌ها با شکست مواجه شد و ملت ایران دست رد به سینه دشمن زد. مردم ایران اگر در منافع ملی و اعتقادات خود احساس خطر کند از هر گروه و مذهب در یک جبهه قرار می‌گیرد و در مقابل دشمنان می‌ایستد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: یکی از خروجی‌های بزرگ دفاع مقدس ناموس‌پرستی ما بود؛ ما ناموس پرستیم و این را از عاشورا آموختیم. ما هشت سال در مقابل دشمن ایستادم و ۱۸۸ هزار شهید فهمیده دادیم اما اجازه ندادیم پای دشمن به کشور برسد. در جبهه مقاومت و مبارزه با داعش با حضور شهید سلیمانی و گروه خود از دستیابی دشمن به ناموس مسلمانان جلوگیری کرد. 

وی تأکید کرد: زنان ما زیبا هستند، شرف و عزت دارند و دشمن می‌خواهد این زیبایی، عزت و شرف را از زنان ما بگیرد. گام اول انقلاب اسلامی جنگ سخت و نابرابر بود که جوانان ایران جنگیدند و شهید شدند اما در گام دوم انقلاب اسلامی جنگ تن و جسم نیست و دشمن آرمان‌ها و مقدسات را هدف گرفته و در پی تسخیر رفتار جوانان است؛ باید در مقابل این دشمن آفند کرد و او را فراری داد و تعقیب کرد. امروز جنگ در بستر فضای مجازی است که دشمن حقیقت را وارونه نشان می‌دهد. اندیشه زیبا، عمل زیبا به همراه دارد و امروز با شهدا بیعت کنید و به زیبایی با دشمن بجنگید و دشمن را ناامید کنید و نگذارید تا حقیقت وارونه جلوه دهد.

در انتهای این مراسم از خانواده شهید فهمیده تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha