مسئولان شهامت انتقاد در برابر منکر را داشته باشند
کد خبر: 4178119
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹

مسئولان شهامت انتقاد در برابر منکر را داشته باشند

امام جمعه ساری گفت: انسان‌های ضعیف‌الاعتقاد و ترسو نباید مسئول شود مسئول کسی باید باشد که شهامت گفتن یک نقد در مقابل یک منکر را داشته باشد و چسبیده به پست و مقامش نباشد.

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران،آیت الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساری، با بیان اینکه همه خیرات از تقواست، اظهار کرد: تقوا آنقدر مهم است که ما امام زمان (ع) را با توصیف اینکه یک فرد با تقواست می‌ستائیم، البته تقوای ایشان در حد عصمت است.

وی افزود: ماه آبان ماهی پر مناسبت بوده، هشتم آبان سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده و روز نوجوان، آن نوجوان ۱۳ ساله‌ای که امام از او باعنوان رهبر یاد کرده است.

آیت الله محمدی لائنی تصریح کرد: ششم آبان ماه سالروز شهادت شهید آرمان علی وردی که اهل بهشهر و افتخار مازندران است که سال گذشته در اغتشاشات با ناجوانمردی او را به شهادت رساندند همان کسانی که امروز اربابانشان صهیونیست امروز خانه، زندگی، زن و فرزند مردم را به این شکل می‌کُشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه ۱۲ آبان ماه هم سالروز شهادت شهید سید روح الله عجمیان است که به چه وضع فجیعی او را به شهادت رساندند، خاطرنشان کرد:  ۱۴ آبان   روز مازندران است، اولین حکومت علوی که تاسیس شده و افتخار مازندرانی‌هاست، این ماه مناسبت‌هایی همچون تسخیر لانه جاسوسی، تبعید شدن حضرت امام و موارد دیگر را دارد که این مناسبت‌ها باید دیده و ارج‌گذاری شود.

امام جمعه ساری گفت: در یک همچین حال و هوایی چندی قبل یک حادثه‌ای در مازندران اتفاق افتاد که واقعا لکه ننگی برای مازندران  و آمل شهر پرآوازه و عالم پرور بوده است شهری که ششم بهمن ماه به‌عنوان یک روز تاریخی در آن شهر به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: یک حرکت ناپسند به‌وسیله کسی که از بیت‌المال این مملکت درس خوانده، پزشک شده و با خون این شهیدان عزیزمان به جایی رسیدهف با دهن کجی هم سال گذشته در اغتشاشات و هم بدون روسری حضور پیدا کرده و با این وضعیت رفته لوح تقدیر گرفته و در صفحه شخصی گفته که مسئولان می‌دانستند که من نه روسری نه توسری قبول نمی‌کنم و اینجور چیزها!

آیت الله محمدی لائینی بیان کرد: به نظر من این حرکات و کارها از آن قرآن‌سوزی که در سوئد، دانمارک و فرانسه و غیره اتفاق افتاده بدتر است، آن جلد قرآن را سوزاند و این حقیقت و محتوای قرآن را، چرا که آیه حجاب به صراحت در آیات قرآن مجید آمده است، این روسری‌سوزی بدتر از روسری سوزی‌های اغتشاشگران است و واقعا جای تاسف دارد که کرسی استادی را در یک دانشگاه به یک چنین کسی بدهند که به این حرکات افتخار می‌کند چون اصلا لیاقت روسری را نداری و روسری تو را قبول نمی‌کند.

وی تاکید کرد: به این کسانی که در آن جایگاه ایستادند و لوح تقدیر اهدا کردند باید بگوئیم شماها که از خون شهدا و زحمات این ملت ارزش پیدا کردید در مقابل این حرکت اعتراض نکرده، تذکر ندادید و جایگاه را ترک نکردید و همین‌طور لوح تقدیر را به یک توهین‌کننده زشت به بزرگ‌ترین دستورات اسلامی تقدیم کرده و کف زدید؟ تاسف بر وجود چنین انسان‌های نابخردی که در مقابل این منکر اخم و کاری نکردند و تجلیل کردند‌، باید برخورد جدی با اینگونه انسان‌هایی که با عواطف و احساسات دینی ما بازی کرده و آن را جریحه‌دار می‌کنند صورت می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران اعلام کرد: انسان‌های ضعیف الاعتقاد و ترسو نباید مسئول شود مسئول کسی باید باشد که شهامت گفتن یک نقد در مقابل یک منکر را داشته باشد و چسبیده به پست و مقامش نباشد.

نماز جمعه پنجم آبان ماه ساری نماز جمعه پنجم آبان ماه ساری نماز جمعه پنجم آبان ماه ساری نماز جمعه پنجم آبان ماه ساری نماز جمعه پنجم آبان ماه ساری نماز جمعه پنجم آبان ماه ساری نماز جمعه پنجم آبان ماه ساری نماز جمعه پنجم آبان ماه ساری
انتهای پیام
captcha