مراقب صفحه‌های جعلی فروش کالا باشید
کد خبر: 4175690
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
دانستنی‌های سایبری/ ۳۹

مراقب صفحه‌های جعلی فروش کالا باشید

پلیس فتا توصیه کرد؛ برخی مجرمان سایبری با راه‌اندازی سایت، کانال و صفحه اینستاگرامی جعلی فروش کالا اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

مراقب صفحه‌های جعلی فروش کالا باشیدبه گزارش ایکنا؛ همه‌گیری کرونا بسیاری از مشتریان را وادار به تغییر نحوه خرید کالا‌های مورد نیازشان کرد و پس از کرونا نیز این روند ادامه یافت و اکنون این نحوه خرید الکترونیک رواج بیشتری پیدا کرده است و همین مسئله کلاهبرداری از طریق سایت‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی را افزایش داده است.

در نظر گرفتن برخی نکات و توصیه‌ها از سوی پلیس فتا نیازمند دقت و توجه در این زمینه است؛ چراکه برخی از مجرمان سایبری با سایت‌ها و صفحات فیک اقدام به فروش کالا می‌کنند و گاهی با تخفیف‌های بالا و یا قیمت‌های پایین مشتریان را جذب می‌کنند و مشتری پس از پرداخت هیچ کالایی از سوی فروشنده دریافت نمی‌کند، بنابراین پلیس فتا توصیه کرد:

شهروندان به سایت‌هایی که دارای اینماد نیستند، اعتماد نکنند و در رابطه با صفحات شبکه‌های اجتماعی نیز دقت کنند.

پس از بررسی اصالت کالا و هویت فروشنده اقدام به خرید کالا کنند و ناآگاهانه وارد یک معامله بی‌اساس نشوند.

تعداد مخاطبان یک صفحه اجتماعی، دلیل بر مجوز، صحت و ارائه خدمات آن نیست.

در هنگام خرید به تبلیغات فریبنده فروشگاه‌هایی اینترنتی که در حال فروش کالا‌های خود هستند، توجه نکنید و خرید‌های خود را از سایت‌های معتبر انجام دهید و از پرداخت بیعانه و پرداخت وجه معامله پیش از مشاهده کالا جداً خودداری کنید.

در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی به صورت ۲۴ ساعته با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا با شماره ۰۹۶۳۸ در ارتباط باشید.

انتهای پیام
captcha