دوره آموزش خانواده برای بیش از ۱۲ هزار مددجوی مازندرانی برگزار شد
کد خبر: 4175108
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
در شش ماه نخست سال

دوره آموزش خانواده برای بیش از ۱۲ هزار مددجوی مازندرانی برگزار شد

معاون فرهنگی کمیته امداد امام(ه) مازندران، با بیان اینکه خدمات فرهنگی به افراد و خانواده‌های نیازمند و انجام فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی از برنامه‌های این نهاد است، گفت: در همین راستا برای دوازده هزار و 834 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد کلاس‌های آموزش خانواده برگزار شد.

اسماعیل آرامجان، معاون فرهنگی کمیته امداد امام(ره) مازنددران402 

به گزارش ایکنا از مازندران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد امام(ره) مازندران، اسماعیل آرامجان، معاون فرهنگی کمیته امداد امام(ه) مازندران، گفت: خدمات فرهنگی به افراد و خانواده‌های نیازمند و انجام فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی از برنامه‌های این نهاد است و در همین راستا برای 12834  نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد کلاس‌های آموزش خانواده برگزار شد.

 وی افزود: هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی تلاش برای اصلاح سبک زندگی و اندیشه در جامعه هدف، تقویت ایمان و اعتقاد به مبانی اسلام، تحکیم و بالندگی نهاد خانواده، تقویت احساس کرامت اجتماعی و برانگیختن عزت نفس و... است.

 آرامجان تصریح کرد: محور این دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، مثبت‌اندیشی با رویکرد معنویت‌مداری و پیشگیری از اعتیاد است.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام(ره) مازندران با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار مطلقه، زوج‌های جوان، جوانان در آستانه ازدواج، دختران و پسران بازمانده از تحصیل، کودکان 4 تا 7سال، دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب، مستعدان اشتغال و خود کفایی و...، از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند، اظهار کرد: در برنامه آموزش پیشگیری از اعتیاد 5142 نفر از مددجویان تحت حمایت و 383 نفر از همکاران کمیته امداد، از خدمات آموزشی بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به نقش مهم و اساسی آموزش در زندگی، اظهار کرد: برای6901 نفر از جامعه هدف آموزش مهارت‌های اساسی زندگی شامل عزت نفس، مهارت کنترل خشم، دوست یابی، خودشناسی، مقابله با استرس، حل مسئله، تصمیم گیری و…، برگزار شد.

آرامجان با بیان اینکه برای 1581 دانش آموز و دانشجو نیز آموزش های فرهنگ کار و تلاش و مهارت‌آموزی برگزار شد، ادامه داد: درسال گذشته  برای 467  نفراز همسران جوان تحت حمایت، آموزش های خاص زوج‌های جوان قبل از دریافت جهیزیه برگزار شد.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام(ره) مازندران با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای همسران جوان تحت حمایت این نهاد در استان، گفت: افزایش سطح شناخت زوجین نسبت به زندگی مشترک، کسب آگاهی لازم در خصوص حقوق و تکالیف متقابل زوجین از منظر آموزه های دینی ،شناخت احکام اولیه خانواده، آشنایی با اصول و مهارت‌های زندگی لازمه زندگی مشترک و...، از اهداف این دوره‌های آموزشی است.

انتهای پیام
captcha